Consulent Re-integratie/Participatie

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 5 dagen
70 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als consulent reintegratie/participatie ( ben je verantwoordelijk voor jouw eigen klantenbestand. In een brede intake breng je eerst alle leefgebieden van jouw klant in kaart. Vervolgens stel je een plan van aanpak op, waarbij je kandidaten zoveel mogelijk activeert om de regie te pakken en geef je waar nodig ondersteuning.

Elke werkdag is weer anders en naar eigen inzicht in te delen. De ene keer voer je een gesprek met een klant op het gemeentehuis en de andere keer monitor je de voortgang van het re-integratietraject op de werk- of opleidingslocatie. Je houdt van deze diversiteit en flexibiliteit in je werk.

Wanneer nodig spar je met een collega over gevoerde gesprekken. Daarnaast monitor je of alles goed loopt en stuur je bij of bedenk je nieuwe creatieve oplossingen. Je hebt nauw contact met externe samenwerkingspartijen, waarvan jij namens het team Participatie het aanspreekpunt bent. Het waardevolle contact met mensen en het effect van jouw werk op de samenleving, zijn de redenen waarom jij elke ochtend je bed uitkomt. 

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met suite4sociaaldomein;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent reintegratie/participatie;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor minimaal 36 uur per week;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent reintegratie/participatie;

  • Een maximum uurtarief van €70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (30 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD of MWD.

Competenties

  • Zelfstandig werkend met oog voor het teambelang;

  • Je bent een doorpakker en resultaatgericht;

  • Je bent gewend aan een dynamische werkomgeving;

  • Je bent communicatief sterk.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muidenberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op dinsdag 5 augustus 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 augustus bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel in te delen

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling na de eerste drie maanden van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  3. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  4. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  5. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  6. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur