Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Hengelo
Logo van Gemeente Hengelo

Functioneel beheerder K2 Financien

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

15 - 32

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 15 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Functioneel beheerder ondersteun je de gebruikers en key users van de systemen waar jij verantwoordelijk voor bent. Je verwerkt meldingen van gebruikers en analyseert de melden zodat je verbeteringen kun doorvoeren. Voor complexere vragen stel je een vraaganalyse op in een Request for Change (RFC). Daarnaast draag je zorg voor het ontwikkelen en samenstellen van managementrapportages. Je staat in verbinding met je gebruikers, organiseert een key-user overleg en je onderhoudt contacten met de leverancier over service levels en doorontwikkeling. Met andere specialisten binnen de organisatie, zoals Technische Applicatiebeheerders, zoek je afstemming wanneer het gaat om het plannen en uitvoeren van updates, exporteren van data en het koppelen van bronsystemen. Je coördineert de testprocedure en legt deze vast.

Voor Key2Financiën zorg je voor een stabiel en optimaal werkend financieel systeem. Je werkt samen met je collega’s Functioneel beheerder voor Key2Financiën, jullie zorgen samen voor een optimale werkverdeling.

Als Functioneel beheerder ben je o.a. verantwoordelijk voor:

  • De inrichting en het onderhoud van de Informatiesystemen die je beheert;

  • Het oplossen van issues in de werking en het gebruik van de software;

  • Het adviseren van het key-users  en andere gebruikers van de systemen over het gebruik daarvan en over de ontwikkelingen in nieuwe versies van de software;

  • Het ontwikkelen van procesbeschrijvingen, werkinstructies en trainings- en naslagmateriaal;

  • Het proactief bijdragen aan de verdere ontwikkeling, optimalisering en professionalisering van de inzet van de Informatiesystemen;

  • Het fungeren als vraagbaak voor de werking van de systemen

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Key2 Financien als functioneel beheerder;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van informatiebeheer / ICT (20 punten);
  • Aantoonbare flexibililteit in beschikbaarheid en mogelijkheid om op kantoor te werken (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder met BiSL (Business Information Services Library) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente, waarbij zelfstandigheid een belangrijke rol speelt (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met vraagverheldering te formuleren in een Request for change (RFC) (15 punten).

Competenties

  • Je kunt nauwkeurig en zorgvuldig werken.
  • Je kunt goed luisteren en bent communicatief vaardig.
  • Je bent flexibel en wendbaar en voelt je verantwoordelijk voor de continuiteit van de systemen en dienstverlening.
  • Je werkt graag in teamverband maar kunt ook goed zelfstandig taken uitvoeren.

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team
De plaats in de organisatie is het team Functioneel en Informatiebeheer. Dit team valt onder de afdeling I&IT waar in totaal ongeveer 100 collega’s werken.
Je werkt nauw samen met jouw directe collega Functioneel Beheerder K2 Financien. De teammanager van team FIB is Mark Vrugteveen, Arjan Lenferink is de afdelingsmanager I&IT en tevens CIO.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.