Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Implementatie borging Topdesk

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Hengelo heeft een nieuw ITSM systeem geimplementeerd en gemigreerd van Planon naar Topdesk. Voor de borging en afhechting van het implementatieproject en de beheers fase zijn we op zoek naar een ervaren consultant die ons helpt met het borgen van de kennis van het Functioneel Beheer, het inrichten van borgen van het technisch applicatie beheer en het inrichten van het problemmanagement inclusief kennisbank.

Jouw rol is om:

  • de functioneel beheerders (2) van Topdesk optimaal voor te bereiden en op te leiden zodat zij het reguliere beheer zelfstandig kunnen uitvoeren.
  • Het duiden van de taken en rollen van de technisch applicatie beheerders en de technisch applicatiebeheerders optimaal voor te bereiden en op te leiden zodat zij het reguliere beheer zelfstandig kunnen uitvoeren.
  • Het helpen bij de inrichting van het problemmanagement, assetmanagement en de kennisbank.

Voor deze drie afzonderlijke lijnen wordt door de kandidaat ene opdrachtbeschrijving opgesteld met vooraf gespecificeerde deliverables.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van Topdesk;
  • Aantoonbare werkervaring met het ITIL processen in Topdesk;
  • Aantoonbare werkervaring met implementatieproject op IT basis binnen een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van IT (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren en inrichten van een beheersorganisatie voor Topdesk (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van Topdesk (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het IT domein van een gemeente (20 punten).

Competenties

  • Toegankelijk is, inspirerend en vol energie zit;
  • Mensen in beweging krijgt en weet te motiveren om zaken samen op te pakken. Zodoende realiseer je veranderingen;
  • Die helder en overtuigend communiceert (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Weet dat zonder innovaties en het waarborgen van kwaliteit organisaties niet verder komen;
  • Wendbaar is. Je kunt schakelen tussen strategische visie en de praktische vertaling ervan.

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025, vanaf 12:15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg Is hybride werken mogelijk: Ja Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 augstus 2025 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 augsuts 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur