Begindatum:
1 feb 2024Einddatum:
31 jan 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
16 nov 2023Omschrijving van de opdracht
Gemeente Haarlemmermeer werkt aan de versterking van cluster Corporate Control en zoekt daarom voor haar locatie in Hoofddorp een Senior Auditor die onafhankelijk kan manoeuvreren in een dynamische omgeving. Je adviseert de clustermanagers en directie en maakt deel uit van het cluster Corporate Control.
Jouw rol en taken als senior auditor
Als Senior Auditor voer je zelfstandig behoeftegerichte audits uit op de efficiency, effectiviteit en de kwaliteit van systemen, projecten, programma’s en organisatieonderdelen op risicogevoelige onderwerpen. Primair zijn college en directie de opdrachtgever voor de (hoofdzakelijk operationele) audits die gericht zijn op het verbeteren van de interne organisatie.
Het streven naar een wendbare en flexibele gemeente vraagt het nodige van het verander- en absorptievermogen van de medewerkers. Het uitvoeren van een interne audit vraagt daarom naast kritisch vermogen ook om inlevingsvermogen en omgevingsbewustzijn. Je bent een volwaardig gesprekspartner voor het lijnmanagement, kan bij tegenwicht goed je rug rechthouden en vindt het plezierig en zinvol om relaties op te bouwen. Verder zijn jouw rapportages informatief en bevatten aanbevelingen voor verbetering van de sturing en beheersing als ook de besluitvorming daarover. Je bespreekt de onderzoeksbevindingen met alle betrokkenen, zowel ambtelijk als in de directie. Het is daarom belangrijk dat je goed in staat bent om zowel schriftelijk als mondeling te communiceren over de werkzaamheden en observaties die je hebt gedaan.
Waar ga je werken?
Corporate Control is verantwoordelijk voor de opbouw van de gemeentebrede control organisatie. Corporate Control opereert onafhankelijk maar niet geïsoleerd: zij is de natuurlijke sparringpartner van college, directie en clustermanagement op het gebied van control vraagstukken. Het cluster wordt aangestuurd door de Corporate Controller en is gepositioneerd rechtstreeks onder de Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur.
Kandidaatomschrijving
Wat neem je mee?
Je bent analytisch sterk en kan complexe processen en risico’s goed doorgronden.
Je hebt ervaring met data-analyses. Je hebt affiniteit met/kennis van beleids- en bedrijfsvoerings-processen.
Je bent kritisch en creatief in onderzoek en rapportage. Je bent gedreven om het gezicht te worden op dit terrein en de audit-rol binnen de gemeente op de kaart te houden.
Je bent tactvol, hebt overtuigingskracht en bent nieuwsgierig. Je bent goed in staat tot samenwerken en verbinden.
Je bent energiek, innovatief, resultaatgericht en hebt een gezonde dosis doorzettingsvermogen.
Tot slot is integer handelen voor jou vanzelfsprekend.
Naast de competenties die hierboven vermeld staan, vinden wij het belangrijk dat je:
Beschikt over een afgeronde universitaire opleiding in de bestuurskundige of (bedrijfs)economische richting of daaraan gerelateerd;
Een RO of RE titel hebt (is een pré);
Ruime ervaring hebt met de opzet, uitvoering en evaluatie van audits en je bent kwantitatief en kwalitatief methodologisch onderlegd;
Politiek-, bestuurlijk- en organisatiesensitief bent;
Ervaring in het gemeentelijke publiek domein hebt.
Aanvullende informatie
maximaal 1 aanbieding per leverancier;
de kandidaat is beschikbaar op de gevraagde startdatum of eerder;
er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;
facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;
het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
de uitvraag betreft een all-in uurtarief;
eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;
detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.
Eisen
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een afgeronde universitaire opleiding in de bestuurskundige of (bedrijfs)economische richting of daaraan gerelateerd.
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 10 jaar ervaring met de opzet, uitvoering en evaluatie van audits.
Gunningscriteria
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Het opzetten en uitvoeren van een complex (maatschappelijk) vastgoed in de ontwerpfase;
Het organiseren van het project;
Stijl van werken;
Waarom wil je werken bij de gemeente Haarlemmermeer?
Waarom spreekt de functie je aan?
Waarom denk je geschikt te zijn voor deze functie?
Heldere schrijfstijl;
Mate van overtuigingskracht.
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een RO of RE titel.
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring in het gemeentelijke publiek domein.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.