Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Uitkeringsadministratie

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het verwerken van besluiten, wijzigingen, opschortingen en beeindigingen van uitkeringen op grond van de Participatiewet, Bijzondere bijstand, IOAW IOAZ en BBZ.

Het verwerken van maandelijkse inkomsten formulieren van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen. Het maken van herberekeningen en het opstellen van vorderingen. Het verwerken van bronheffingen. Het vervullen van een rol als vraagbaak voor clienten over hun uitkering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een uitkeringsadministratie van een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet, benoem waar dit is opgedaan;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde cursus of opleiding op het gebied van sociale wetgeving en/of financieel medewerker uitkeringsadministratie (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een uitkeringsadministratie van een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein, Suwinet, en MS office. Benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan (25 punten);- Geen werkervaring in de afgelopen 5 jaar (0 punten);- aantoonbare werkervaring met 1 van de 3 genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (5 punten);- aantoonbare werkervaring met 2 van de 3 genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (15 punten);- aantoonbare werkervaring met alle 3 de genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
  • Beschikbaar om op donderdag op locatie in Leidschendam te werken (20 punten);
  • Uiterlijk per 1 september beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Nauwkeurigheid;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Klantgerichtheid.

Organisatie en team

Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zon 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je echt verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdagmiddag 24 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 18 juli 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 21 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 22 juli 2025, 09:00 uur 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: in onderling overleg

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur