Senior Projectleider civieltechnische werken

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 7 dagen
135 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De projectleider is verantwoordelijk voor de realisatie van een aantal grote civieltechnische infrastructuur projecten rond Muiden. Het gaat daarbij onder andere om:

  • Het beoordelen van ontwerpen, bestekken en onderzoeken van de openbare ruimte die projectontwikkelaars realiseert in nieuwe ontwikkelgebieden en het verzorgen van de overdracht van de opgeleverde openbare ruimte naar de beheerafdeling;

  • Het projectmanagement voor de realisatie van recreatief fietspad inclusief de afstemming met de projectontwikkelaar

  • Het projectmanagement voor de realisatie van civieltechnische projecten uit het programma Verder met de Vesting;

Daarnaast is het mogelijk dat de projectleider gedurende de looptijd van de opdracht wordt ingezet op andere projecten waar zijn (m/v) specifieke deskundigheid op dat moment nodig is.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 157 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een gemeente;
4. Uiterlijk beschikbaar op 23 juni 2025 voor 36 uur per week;
5. Tarief maximaal € 135,- exclusief btw, inclusief alle overige bijkomende kosten.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 20 jaar als technisch projectmanager van civiele projecten binnen een gemeente (40%);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring het zelfstandig opzetten en doorlopen van bestuurlijke besluitvormingsprocessen (30%);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met ontwikkelprojecten op het gebied van woningbouw binnen een gemeente (20%);
9. Aantoonbare werkervaring met verzorgen, bewaken en vaststellen van subsidies of externe financiering (10%).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
- Je bent een stevige onderhandelingspartner, constructief en vasthoudend;
- Je bent omgevingsbewust en hebt een goede ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
-Je kan de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in en integraal advies;
- Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;
- Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;
- Je bent goed in het enthousiasmeren van andere partijen en weet projecten op een aansprekende manier te presenteren;
- Je hebt humor.

Indexering tarief
De looptijd van deze opdracht is meer dan 12 maanden en kan bij gebruikmaking van de verlengopties maximaal 36 maanden beslaan. In verband hiermee is het volgende ten aanzien van de indexering van het uurtarief van toepassing:

  1. Het uurtarief kan worden geïndexeerd. Voor het eerst op de eerste dag van de maand volgend op de datum 12 maanden na aanvang van de opdracht en vervolgens na elke 12 maanden zolang de opdracht loopt en eventueel verlengd wordt.

  2. De indexering van het uurtarief is gelijk aan jaarmutatie volgens het indexcijfer zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek op StatLine - Dienstenprijzen; commerciële dienstverlening en transport, index 2015=100 (cbs.nl) 71121 Ingenieurs.

  3. Het indexeringspercentage wordt bepaald aan de hand van de definitieve jaarmutatie van het genoemde indexcijfer zoals gepubliceerd op de eerste dag van de maand voorafgaande aan het moment dat het tarief overeenkomstig dit artikel kan worden geïndexeerd.

  4. De berekende indexering bedraagt minimaal 2%.

  5. Indien dit cijfer niet langer gepubliceerd wordt door het CBS, komen opdrachtgever en opdrachtnemer een vergelijkbare regeling overeen.

Voor de zzp'er
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De data voor de gesprekken worden op een later moment gecommuniceerd. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur