Financieel adviseur

Johan van Den Kornputplein 10, 9934 EA Delfzijl, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 36 Groningen

Begindatum:

23 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 jul 2024

Omschrijving van de opdracht

Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Opdrachtomschrijving
In deze afwisselende baan heb je een actieve rol richting het management over tactische en operationele vraagstukken met betrekking tot financiën. Je vertaalt doelstellingen van de organisatie naar financiële adviezen/maatregelen en geeft door een goede voorbereiding verschillende alternatieven en oplossingsrichtingen aan. Bij de uitvoering van je werkzaamheden en in de adviezen die je geeft zorg je voor samenhang en consistentie met andere processen en ketens in de bedrijfsvoering. Samen met je collega's werk je aan de financiële kaderstelling en het tot stand komen van producten van de planning en control cyclus. Voor het opstellen van deze financiële jaarstukken en analyses en managementrapportages draai jij je hand niet om. Ook ben je in staat een coördinerende rol op te pakken, blijf je in verbinding met verschillende actoren, waarbij je de integraliteit niet uit het oog verliest.

Kandidaatomschrijving

  • Een voor de functie relevante afgeronde HBO opleiding (HBO BE, SPD of vergelijkbaar)

  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring binnen een financiële afdeling van een gemeentelijke organisatie

  • Je hebt inzicht in financieel economische vraagstukken en de financiële vertaling daarvan naar nota's en adviezen

  • Je hebt ervaring het opstellen en analyseren van financiële jaarstukken (begroting/ jaarrekening), managementrapportages. Je bent ervaren in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen

  • Je beschikt over analytisch denkvermogen en uitstekende adviesvaardigheden

  • Je bent representatief en beschikt over een sterke persoonlijkheid

  • Je hebt bestuurlijk-politiek inschattingsvermogen

Interviewplanning

De gesprekken staan gepland op donderdag 25 juli 2024

Bijlagen

Download bijlage

Algemene Inkoopvoorwaarden Gemeente Eemsdelta.pdf

Download bijlage

Algemene Inkoopvoorwaarden leveringen en diensten Samenwerkende Gemeenten 06012015.pdf

Eisen

HBO werk- en denkniveau

Aantoonbaar relevante (binnen het vakgebied) HBO werk- en denkniveau

Minimaal 2 jaar werkervaring

Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als financieel adviseur binnen een gemeente

Weging: 25 %

Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring

Op CV aantoonbare en relevante werkervaring als financieel adviseur van minimaal 2 jaar

Weging: 20 %

Ervaring

Op CV aantoonbarre ervaring met het opstellen en analyseren van financiële jaarstukken

Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.