De Hofte 7, 7471 DK Goor, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
11 jul 2025Tijdelijk Financieel Adviseur (team Openbare Ruimte, team facilitaire dienstverlening, informatievoorziening & Belastingen, Maatschappelijk Vastgoed & Treasury)
Wegens tijdelijke afwezigheid van een van onze Financieel Adviseurs zijn wij op zoek naar een stevige vervanger die snel kan instappen. Jij zorgt ervoor dat de advisering op orde blijft en draagt actief bij aan het financieel beleid binnen onze gemeente.
Je wordt in de basis ingezet op drie belangrijke beleidsthema’s:
Openbare Ruimte
Maatschappelijk vastgoed (zoals het Integraal Huisvestingsplan en multifunctionele accommodaties voor het onderwijs) en de teams Facilitaire dienstverlening, informatievoorziening en belastingen.
Treasury
Binnen team Openbare Ruimte en team facilitaire dienstverlening, informatievoorziening en belastingen ben jij het eerste aanspreekpunt voor financiële vraagstukken. Daarnaast neem je de treasuryfunctie op je binnen de organisatie.
In deze rol:
Adviseer je over lange termijn financieringsvraagstukken
Beoordeel je de financiering van gemeentelijke investeringen en van externe leningen (aanvragen)
Houd je financiële risico’s scherp in het vizier
Ontwikkel je beleidsvoorstellen op het gebied van treasury
Optimaliseer je onze liquiditeitsplanning
Als Financieel Adviseur verwachten we dat jij:
Financiële en beleidsmatige ontwikkelingen signaleert, analyseert en vertaalt naar strategisch onderbouwde adviezen;
Ondersteuning biedt in de Planning & Control-cyclus en zorgt voor een sterke koppeling tussen beleid en financiën;
Verbeterkansen in processen herkent en adviseert over risico’s en passende beheersmaatregelen;
Goed op de hoogte bent van de BBV-wetgeving en beheert de Treasury functie die onderdeel is van de P&C cyclus;
Dagelijks de financiële positie van de gemeente weet te bepalen en zelfstandig dag- en kasgeldleningen kunt afsluiten indien nodig.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller binnen een gemeente (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met het besluit Begroting en Verantwoording (BBV) (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het ondersteunen van de planning en control-cyclus (30 punten);
Maximaal uurtarief van €105, exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer (10 punten).
Je bent analytisch en een positief gedreven aanpakker.
Je zoekt van nature de verbinding en samenwerking met collega's.
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.
Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 juli 2025, 08:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Overige informatie
Gemeente Hof van Twente heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
Indexatie: Het uurtarief kan niet worden gewijzigd gedurende de gecontracteerde periode inclusief eventuele (afgesproken) verlengingen. Indien na twee jaar de inhuuropdracht wordt verlengd, dan is het mogelijk om het uurtarief te indexeren conform het CPI van de desbetreffende maand waarin de laatste verlenging eindigt.
Overnemen van kandidaat: Indien de Opdrachtgever de kandidaat in dienst wil nemen, hetzij gedurende of na afloop van de inhuuropdracht, dan legt Opdrachtnemer geen belemmeringen in de weg voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst tussen de Opdrachtgever en kandidaat mits de kandidaat minstens 26 weken werkzaamheden heeft verricht voor Opdrachtgever. Hierbij is Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd is aan Opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hof van Twente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hof van Twente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hof van Twente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).