Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Financieel Administratief Professional Sisa Regelingen

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 jul 2025

Omschrijving

Het Team Financiële Administratie bestaat uit 22 medewerkers met momenteel een aantal externen inhuurkrachten wegens de verdere primaire ontwikkeling van het centrale Financiële pakket Unit4-ERPx welke operationeel is vanaf 1 januari 2024.

Ben jij de financieel administratief professional die ervoor zorgt dat we de jaarrekening 2025 tijdig gaan opleveren, met een sluitende administratie én samen de basis leggen voor een solide begroting 2026?

Voor deze tijdelijke werkzaamheden hebben wij aanvullende ondersteuning nodig om piekbelasting in de financiële administratie op te vangen voornamelijk op het gebied van het Sociaal Domein en verantwoording op gebied van Single Informatie Singel Audit (SiSA’s) voor de specifieke uitkeringen aan medeoverheden. Dit houdt in dat alle SISA regelingen, gemeente breed, in kaart worden gebracht en gezorgd wordt dat er een uitgewerkt plan ligt zodat voor iedereen duidelijk is wat er nodig is om deze verantwoordingen tijdig en volledig aan te leveren. Tevens wordt er van de professional verwacht dat deze mee denkt in het inzichtelijk maken van de werkzaamheden binnen de afdeling, en hiervoor ook aanbevelingen zal doen.

Resultaten

Resultaat 1 – Evaluatierapport van bevindingen 2024
Het opstellen en opleveren van een evaluatie over de beheersing en oplevering van de Sisa regelingen 2024 van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Wat kunnen we leren uit het proces 2024.

Resultaat 2 – Verbeterplan Sisa’s 2025
Het opleveren van een inhoudelijk verbeter en beheersplan voor de gemeente Leidschendam-Voorburg vanuit de evaluatie over de opzet en beheersing van de lopende Sisa regelingen 2025 in samenwerking met de proceseigenaar en de financieel adviseurs.

Resultaat 3 -  Tussentijdse rapportages en managementinformatie Sisa’s 2025
Het opstellen en aanleveren van overzichten met gecontroleerde cijfers en toelichtingen op afwijkingen, waarmee de interne managementrapportages en kwartaalrapportages gevoed worden voor bijstelling van de ramingen 2025.

Resultaat 4 – Procesverbetering Unit4 ERPx
Het in kaart brengen van de procesknelpunten binnen Unit4 ERPx die het verwerken van financiële administratie t.b.v. de sisa regelingen belemmeren, en het aanleveren van een verbetervoorstel met oplossingsrichtingen voor ieder knelpunt in samenspraak met de proceseigenaar en de financieel adviseur per Sisa regeling.

Resultaat 5 – Jaarafsluiting 2025
Het correct en tijdig verwerken en afronden van financiële mutaties over 2025 in Unit4 ERPx, resulterend in een complete en controleerbare administratie. Doelstelling is dat eind februari  2026 alle balansspecificaties, tussenrekeningen en memoriaalboekingen opgesteld en gedocumenteerd ten behoeve van de oplevering van de benodigde gegevens voor de Sisa regelingen 2025.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  • Uiterlijk beschikbaar om te starten in juli 2025 voor 36 uur p/w uur per week voor de gehele duur van de opdracht incl. mogelijke verlengingsopties;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van SISA regelingen binnen de gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met Unit4-ERPx en workflowtaken binnen dit systeem;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Unit4-ERPx en workflowtaken binnen dit systeem (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden specifiek in het Sociaal Domein of Gebiedsontwikkeling (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met procesverbetering en het optimaliseren van digitale administraties, benoem een referentieproject waarin dit is gedaan (15 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van SISA regelingen binnen de gemeentelijke organisatie (35 punten);
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting Bedrijfskunde, Financien of Accountancy (15 punten)

Competenties

  • Nauwkeurigheid / Oog voor detail
  • Analytisch vermogen
  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Systeemvaardigheid (specifiek: digitale vaardigheden met ERP-systemen
  • Aantoonbare kennis van financiele softwarepakketten binnen de overheid

Organisatie en team

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De medewerkers  van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies en ondersteuning op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 100 medewerkers.

Team
Het Team Financiële Administratie bestaat uit 22 medewerkers met momenteel een aantal externen inhuurkrachten wegens de verdere primaire ontwikkeling van het centrale Financiële pakket Unit4-ERPx welke operationeel is vanaf 1 januari 2024.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 18 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg  

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur