Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur-medewerker klachten en bezwaren

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36-40 Flevoland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken binnen het cluster Juridische zaken tijdelijke inzet op volledige proces rondom klachten en bezwaren. Het totaalpakket omvat:

Regievoering klachten en bezwaren

Je voert regie op de behandeling van klachten en bezwaarschriften van ontvangst (al dan niet met een intake) tot en met de afhandeling. Je toetst en beoordeelt op ontvankelijkheid en rechtmatigheid en waarborgt de onafhankelijke positie. Je adviseert over prioritering, toekenning en afhandeling van klachten en bezwaarschriften (in- en extern). Daarnaast zorg je voor het verdelen van de werkvoorraad en de afstemming met betrokkenen (van vakafdelingen) van het proces. Je voert informele gesprekken met indieners/bezwaarmakers, en signaleert en acteert op zorgelijke situaties. Je bent contactpersoon van de Nationale ombudsman en voert vervolgacties uit.

Adviseur klachten en bezwaren

Je voert regie in het behandelingsproces van klachten en voert regie op de inhoud van bezwaarschriften, beoordeelt op ontvankelijkheid en rechtmatigheid en bereidt hoor en wederhoor inhoudelijk voor. Je onderzoekt de ontvangen bezwaarschriften op feiten en omstandigheden en waarborgt de onafhankelijke positie. Je schrijft het advies aan vakafdelingen als bezwaren niet ontvankelijk zijn. Je fungeert in bezwaarzaken als vraagbaak voor betrokken in- en externe partijen en voert inhoudelijk overleg met vakafdelingen. Je geeft daarbij toelichting op het procesverloop en juridisch advies over wettelijke mogelijkheden en vervolgstappen.

Ondersteuning en afhandeling proces klachten en bezwaren

Je verzorgt de inhoudelijke correspondentie met en fungeert als vraagbaak voor indieners/bezwaarmakers, vertegenwoordigers, en betrokken in- en externe partijen. Je geeft daarbij toelichting op het procesverloop en geeft advies over het verstrekken van aanvullende informatie (vorm en inhoud). Je bereidt het proces van de hoorzitting van de commissie bezwaarschriften voor. Je stelt het klacht- en bezwaardossier samen dat voldoet aan wet- en regelgeving.

Secretaris commissie voor bezwaarschriften

Je draagt zorg voor juridische advisering en borging. Je treedt op als secretaris voor de commissie bezwaarschriften en zorgt samen met de leden van de commissie voor de inhoudelijke voorbereiding. Je voert inhoudelijk overleg met de voorzitter van de commissie bezwaarschriften, stelt namens de commissie het advies op en biedt deze aan het bestuursorgaan aan. Je fungeert als sparringpartner voor de commissieleden en ondersteunt hen inhoudelijk en procedureel bij de afhandeling van bezwaarschriften. Je bent gesprekspartner bij beraadslaging van de commissie bezwaarschriften.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur klachten en bezwaar bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met regievoering binnen het werkveld klachten en bezwaar bij een gemeente (30 punten):
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur klachten en bezwaar bij een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met ondersteunende taken binnen het werkveld klachten en bezwaar bij een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van de commissie voor bezwaarschriften bij een gemeente (20 punten);

Competenties

  • Klantgerichtheid;
  • Accuraat;
  • Flexibiliteit;
  • Communicatie verbaal en schriftelijk vaardig.

Organisatie en team

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

We zoeken binnen het cluster Juridische zaken tijdelijke inzet op volledige proces rondom klachten en bezwaren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: flexibel, passend bij reeds geplande bijeenkomsten zoals hoorzittingen op donderdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur