Juridisch beleidsmedewerker grondzaken

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland

Sluit over 6 dagen
115 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Opstellen van overeenkomsten inclusief de bijbehorende notariele afwikkeling zoals anterieure overeenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, koopovereenkomsten en huurovereenkomsten;

  • Opstellen van beleidsdocumenten zoals gronduitgiftebeleid (procedures in het kader van het Didam-arrest);

  • Opstellen van collega- en raadsvoorstellen;

  • Adviseren van het bestuur op het gebeid van grondzaken;

  • Begeleiding van diverse strategische verwervingen en begeleiding van taxaties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van privaatrecht en vastgoed (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van overeenkomsten met bijbehorende notariele afwijkingen (benoem dit duidelijk in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in een soortgelijke functie (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van collega- en raadsvoorstellen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsdocumenten (20 punten);
  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Flextender fee (10 punten);

Competenties

  • analytisch vermogen;
  • schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
  • samenwerken

Organisatie en team

Werken bij een van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots dr an, zeggen we.

Maak de sprong naar Bronckhorst

Het liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collegas te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!

Werken voor Bronckhorst

Uitdagingen genoeg in Bronckhorst! Ons takenpakket groeit. Ons beleid moet met de tijd mee, maar bovenal willen we doen wat we beloven. Op veel vakgebieden zoeken we daarom (extra) collegas. Zodat wij onze inwoners en ondernemers goed kunnen betrekken en al het werk snel en verzorgd kunnen oppakken. Help je mee?

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisenFlextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegdFlextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprekDe opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: SelectiegesprekIn het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De online/fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zullen worden ingepland op dinsdag 7 juli 2025 tussen 11:00 en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Planning
De online/fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zullen worden ingepland op dinsdag 7 juli 2025 tussen 11:00 en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur