Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
16 - 20Publicatiedatum:
21 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
De gemeente Ede is op zoek naar een Jurist Grondzaken en Vastgoed die op interim-basis ondersteuning biedt bij juridische vraagstukken op het gebied van grondzaken en vastgoed. Je adviseert vanuit juridisch perspectief bij ruimtelijke initiatieven en projecten en bent een stevige gesprekspartner voor bestuurlijke opdrachtgevers, projectleiders en interne afdelingen. Jouw bijdrage is maatschappelijk relevant en raakt direct aan actuele thema’s als woningbouw, gebiedsontwikkeling en energietransitie.
Werkzaamheden:
De jurist houdt zich bezig met onder andere:
- Advisering over gronduitgifte, locatie- en gebiedsontwikkeling (al dan niet met private partijen), grondbeheer en vastgoedtransacties;
- Opstellen en beoordelen van anterieure overeenkomsten, reserverings-, intentie- en koopovereenkomsten, erfpachtcontracten, opstal- en huurovereenkomsten;
- Opstellen van vastgoedovereenkomsten, zoals met betrekking tot zakelijke rechten, huur en snippergroen;
- Advisering over het Didam-arrest en het begeleiden van bijbehorende selectieprocedures;
- Input leveren bij beleidsvorming en de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving;
- Bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de afdeling Grondzaken en Vastgoed, waaronder het verbeteren van werkprocessen en de uitvoering van het gemeentelijke grondbeleid.
Knockout criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist op het gebied van grondzaken en/of vastgoed binnen een gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beoordelen van anterieure overeenkomsten, koop-, intentie- en reserveringsovereenkomsten en overeenkomsten m.b.t. zakelijke rechten, huur of snippergroen;
4. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Didam-arrest, Omgevingswet én grondbeleid (Benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf en dient te voldoen aan de punten die onder deze criteria worden weergegeven (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke en politiek gevoelige dossiers. De kandidaat toont aan ervaring te hebben met complexe dossiers waarin verschillende belangen spelen en een bewuste afweging maakt, zoals bij woningbouw, energietransitie of snippergroenbeleid(benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met een multidisciplinair team. De kandidaat beschrijft hoe hij/zij samenwerkt met andere professionals zoals planeconomen, projectleiders en stedenbouwkundigen, en hoe juridische adviezen integraal worden ingebracht (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
De mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring heeft met:
Beoordeling op basis van:
Competenties:
Aantal benodigde professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.