Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Specialist Woo

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het cluster Woo binnen team Juridische Zaken (met een Woo-adviseur en een Woo-medewerker) zijn we tijdelijk op zoek naar een Woo-specialist. Bij de gemeente Purmerend hechten we veel waarde aan het contact met inwoners. We gaan het gesprek aan om de vraag achter de vraag te achterhalen zodat de daadwerkelijk gezochte informatie de juiste plek bereikt.

Als Woo-specialist, met jouw juridische achtergrond, houd je je met volgende bezig:

  • Afhandeling en coordinatie van Woo-verzoeken (waaronder mogelijk de complexe en politiek gevoelige verzoeken). Je kwalificeert binnengekomen Woo-verzoeken, vertaalt deze naar een uitvraag om documenten in de organisatie, beoordeelt de documenten op de aanwezigheid van weigeringsgronden en neemt de gemaakte overwegingen op in een duidelijk besluit.
  • Deelname aan de werkgroep Woo. Wekelijks is er een overleg met de werkgroep Woo waarin de implementatie van de actieve openbaarmakingscategorieen uit de Woo wordt voorbereid. Kennis over en ervaring met de aanbesteding en de implementatie van een anonimiseringstool is van belang.
  • Advisering m.b.t. de Woo. Dit gaat zowel om het adviseren van directe collegas binnen het cluster als om andere collegas en bestuurders (bijv. bij bezwaar- en beroepszaken).
  • Advisering m.b.t. de Bekendmakingswet; binnen het cluster adviseren bij ingewikkelde publicaties en de rest van de organisatie gevraagd en ongevraagd hierover adviseren.
  • Als onderdeel van team Juridische zaken, lever je jouw bijdrage aan het team en werk je mee aan de taken en overleggen die tot het Woo-cluster behoren.

Je bent een doorpakker, verbinder en hebt een sterk gevoel voor politieke sensitiviteit. Je week gemakkelijk je weg te vinden in een nieuwe organisatie en bent niet bang om op verschillende mensen (inwoners, collegas uit het team, collegas van de vak afdeling of de MTs/directie) af te stappen. Je stemt je communicatie af op je gesprekspartner en weet altijd de juiste mensen te betrekken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van Woo-verzoeken.
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de gehele opdracht (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbaar bereid om voornamelijk te werken vanuit Stadhuis te Purmerend. Thuiswerken is alleen mogelijk in goed overleg (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Jurist binnen een overheidsorganisatie (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen de Woo bij een gemeente met minimaal 60.000 inwoners (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het toelichten van bestreden besluiten in bezwaarschriftenprocedures (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

Competenties

  • Analytisch;
  • Nauwkeurig;
  • Sociaal vaardig;
  • Zelfstandig;
  • Flexibel;
  • Verantwoordelijk.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 10:00 - 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur