Begindatum:
7 apr 2025Einddatum:
31 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 mrt 2025Medewerker Meldpunt toeslagen (32-36u)
Het werk
In deze functie ligt de nadruk op contact leggen, coaching en gespreksvoering. Kennis van financieel-juridische aspecten van schuldhulpverlening is een pre.
Je bent een senior met veel ervaring die ook gaat over een stuk werkverdeling caseload, casus en werkoverleggen
Je bent een klankboord voor de medewerkers, maar werkt ook in de uitvoering
Je benadert op outreachende wijze inwoners die gedupeerd zijn door de Toeslagenaffaire.
Samen met de inwoner breng je de actuele situatie in kaart en maak je een concreet plan van aanpak waarin doelen ten behoeve van duurzaam herstel op de vijf leefgebieden zijn opgenomen.
Wanneer nodig ken je ondersteuning toe die de inwoner faciliteert de gestelde doelen te realiseren. Dit doe je in samenspraak met je collega’s.
Het overeengekomen plan van aanpak rol je samen met de inwoner uit, waarbij je de voortgang van het proces monitort en zo nodig actief bijstuurt.
Je geeft voorlichting en advies over (financiële) voorzieningen die de inwoner kunnen helpen de zelfredzaamheid te vergroten en te behouden. Je werkt hierbij vanuit het principe van stress-sensitieve dienstverlening.
Je legt contact met betrokken organisaties zoals de belastingdienst, het UHT, SBN, zorgaanbieders, (schuld)hulpverlening en/of bewindvoering.
Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening.
Wat vragen wij
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (bijvoorbeeld HBO-MWD, HBO Social Work, HBO-SJD, HBO Rechten).
Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring binnen de uitvoering van het sociaal domein (schuldhulpverlening, maatschappelijk werk, inkomensondersteuning). Werkervaring op een gemeentelijk steunpunt of bij SBN / UHT is een pré.
Je bent secuur, flexibel, collegiaal, stressbestendig en oplossingsgericht.
Je hebt oog voor de specifieke problematiek van de doelgroep en je treedt deze inwoners tegemoet vanuit vertrouwen en respect. Dit combineer je met een zakelijke blik, waardoor je ruimhartig én realistisch bent.
Je durft zelfstandig initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
Je bent bereid om incidenteel in de avonduren te werken.
Het team
Het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) is een professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 70 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten waaronder de ondersteuning aan gedupeerden van de Toeslagenaffaire.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. allin tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.
Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of door opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in de uitvoering van het sociaal domein (op het gebied van schuldhulpverlening, maatschappelijk werk, inkomensondersteuning).
Minimaal 2 jaar werkervaring in een senior en/of coördinerende functie binnen dit vakgebied, bijvoorbeeld met werkverdeling caseload, klankbord zijn voor medewerkers etc.
Op CV aantoonbare ervaring met de Toeslagenaffaire.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
Wensen
Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in de uitvoering van het sociaal domein (op het gebied van schuldhulpverlening, maatschappelijk werk, inkomensondersteuning).
Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of door opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
Kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen of bij Sociale Banken Nederland.
Kandidaat heeft ervaring opgedaan op het gebied van stress-sensitieve dienstverlening en motiverende gespreksvoering. Dit blijkt uit het CV.
Op CV aantoonbare kennis van financieeljuridische aspecten van schuldhulpverlening
Kandidaat is bereid om incidenteel in de avonduren te werken
De gesprekken vinden plaats op donderdag 3 april. Hier graag rekening mee houden
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht;
oog voor de specifieke problematiek van de doelgroep in combinatie met een zakelijke blik;
zelfstandig initiatieven kunnen nemen en beschikken over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied.