HR-Adviseur

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Wassenaar is een kleine, bijzondere gemeente in Zuid-Holland met ongeveer 27.000 inwoners. De gemeente heeft een diverse bevolking, een groene omgeving en een unieke werkcultuur gebaseerd op de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, samen en omgevingsgericht.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Wassenaar zoekt een ervaren HR-adviseur met gemeentelijke ervaring. De opdracht bestaat uit drie hoofdtaken:

  1. Begeleiden van een junior HR-adviseur:
    Allereerst ben je mede verantwoordelijk voor het begeleiden van een junior HR-adviseur die de verschillende eenheden ondersteunt en adviseert. Jij zorgt ervoor dat de junior adviseur in staat is om bij deze eenheden de juiste HR-adviezen te geven en bij te dragen aan de uitvoering van HR-beleid.

  2. Adviseren van managers en eigen eenheden:
    Daarnaast heb jij een eigen portefeuille van eenheden waarvoor je zelfstandig adviserende werkzaamheden verricht. Je geeft advies over uiteenlopende HR-onderwerpen, zoals verzuim, functioneren, arbeid juridische zaken, organisatieontwikkeling en formatie & bezetting. Jij speelt een belangrijke rol in de vertaling van HR-beleid naar de praktijk en begeleidt managers in personele vraagstukken.

  3. Leiden van het project implementatie arbodienstverlening:
    Een belangrijk onderdeel van de opdracht is het project rondom de implementatie van arbodienstverlening. Jij leidt dit project van A tot Z: van de planning en afstemming, aanbesteding en implementatie tot de afronding.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie;

  3. Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 32 uur per week;

  4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van HRM;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met HRM-vraagstukken als functioneren, verzuim, SPP en arbeid juridische casussen (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling op het gebied van HRM-werkzaamheden, - instrumenten en -processen (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring als projectleider voor het leiden van een HR-project, van opstarten tot en met de implementatie (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring binnen een aanbestedingstraject (10 punten);

  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur (10 punten).

Competenties

  • Accuraat en kritisch;

  • Dienstverlenend en samenwerkingsgericht;

  • Stressbestendig;

  • Goed in plannen en organiseren;

  • Zelf startend en weet van aanpakken;

  • Proactief/signalerend van verbetermogelijkheden of mogelijke knelpunten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen. 

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur