Juridisch Financieel Adviseur

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 -36 Overijssel

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 -36

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Inhuuropdracht
Juridisch & Financieel Adviseur  | Twenterand

Inleiding
Ben jij een analyticus met een scherp oog voor juridisch-financiële vraagstukken? Wil jij bijdragen aan toekomstbestendige investeringen en juridische vraagstukken binnen sportbeleid, privatisering en vastgoedbeheer?  Dan zijn wij op zoek naar jou!

Juridisch/Financieel adviseur valt onder het team Vastgoed en Grondzaken. Met jouw collega-specialisten binnen het team Vastgoed en Grondzaken draag jij bij aan de gemeentelijke vastgoedportefeuille. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor de  ruimtelijke ontwikkeling van Twenterand. Het gaat hierbij om o.a. woningbouwprojecten; projecten om bedrijven te realiseren; om projecten met een gemeentelijke grondexploitatie, om grotere projecten van marktpartijen waarbij de gemeente faciliteert en projecten die met gemeentelijke middelen worden gefinancierd.

Omschrijving van de opdracht
Als Juridisch/Financieel Adviseur ben je een sleutelfiguur bij financiële en juridische afwegingen binnen ons beleid. Jij zorgt ervoor dat investeringen rendabel zijn, contracten juridisch waterdicht en samenwerkingen goed geregeld. Je krijgt de ruimte om je expertise in te zetten en verder te ontwikkelen in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is.

Belangrijke taken:

  • financiële analyses maken om te bepalen of investeringen kostendekkend zijn;

  • bijdragen aan begrotingen, jaarrekeningen en financiële rapportages;

  • ondersteunen en adviseren van budgetbeheerders;

  • opstellen en beoordelen van juridische overeenkomsten, zoals samenwerkings-, exploitatie- aan- en verkoopovereenkomsten;

  • advies geven over vastgoed- en grondzaken, inclusief huur, pacht, zakelijke rechten en verjaring;

  • begeleiden van juridische procedures en correspondentie voeren bij geschillen.

Onze ideale kandidaat
Jij bent een scherpe en doortastende adviseur die moeiteloos schakelt tussen financiële en juridische vraagstukken. Je hebt oog voor detail, maar weet ook het grotere plaatje te overzien. Met jouw analytische blik en oplossingsgerichte instelling help je ons bij het maken van goed onderbouwde keuzes.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding in relevante richting, zoals Rechten, Juridisch Bestuurskundige richting of vergelijkbaar;

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke of overheidsorganisatie.
    10 Punten

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een juridische functie.
    10 Punten

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het opstellen/beoordelen van juridische overeenkomsten, waaronder huur-, pacht-, samenwerkingsovereenkomsten en aan-/verkoopcontracten. (zwaarder gewogen)

    • Ja, met alle genoemde soorten overeenkomsten heb ik ervaring. (10 Punten)

    • Ja, ik heb ervaring met het opstellen en beoordelen van juridische overeenkomsten, maar niet met alle genoemde overeenkomsten. (5 Punten)

    • Nee, ik heb geen ervaring met het opstellen en beoordelen van juridische overeenkomsten. (0 Punten)

  • De kandidaat heeft ervaring met het geven van juridisch advies op het gebied van vastgoed-en grondzaken.
    10 Punten

  • De kandidaat heeft ervaring met het voeren van juridische correspondentie en grondtransacties.

    • Ja, meer dan 3 jaar ervaring. (10 Punten)

    • Ja, 1 tot 3 jaar ervaring. (5 Punten)

    • Nee, geen ervaring. (0 Punten)

  • De kandidaat heeft ervaring met financiële vraagstukken zoals het opstellen van begrotingen of het uitvoeren van investeringsanalyses.
    5 Punten

  • De kandidaat heeft ervaring met advisering aan budgetbeheerders en het bijdragen aan jaarrekeningtrajecten.
    5 Punten

  • De kandidaat is op gespreksdatum en tijd beschikbaar.
    1 Punt

  • Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 Punt

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek, bij voorkeur met voorbeelden (STAR methodiek):
30 Punten

  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken scheiden in complexe juridische en financiële dossiers.

  • Omgevingsbewustzijn: Heeft oog voor bestuurlijke verhoudingen en het publieke belang.

  • Oordeelsvorming: Weegt belangen zorgvuldig af en komt tot onderbouwd advies.

  • Samenwerkingsgericht: Werkt effectief samen met collega’s van andere disciplines en externe partijen.

Aanvullende informatie

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De gesprekken vinden plaats op dinsdag 27 mei tussen 13.00 en 17.00 uur op locatie Zwembad De Stamper, Schout Doddestraat 46c, 7671 GT Vriezenveen. Zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur