HR Business Partner

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
100 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beschrijving probleemstelling
Wij zijn op zoek naar een HR Business Partner, die als sparringpartner van het management de ontwikkelingen binnen Waternet begeleidt en meewerkt aan het realiseren van de ontvlechting.

Omschrijving van de opdracht
In verband met de transitieopgave zoeken wij tijdelijke ondersteuning van een HR Business Partner, die onze dienstverlening op het gebied van HR advies, samen met collega's, borgt maar ook een stap verder brengt. Onze organisatie is volop in beweging en heeft behoefte aan professionele HR ondersteuning om ontwikkelingen binnen de afdelingen in goede banen te leiden. Als HR Business Partner adviseer je het management van toegewezen bedrijfsonderdelen over verschillende HR thema’s.

Je adviseert onder andere op het gebied van leiderschap, strategisch personeelsmanagement, inrichting van de organisatie, maar ook duurzame inzetbaarheid, rechtspositionele vraagstukken en personele kwesties. Je denkt inhoudelijk mee over (beleids)ontwikkelingen en de consequenties daarvan en weet wat er in de jou toegewezen bedrijfsonderdelen speelt. Je vertaalt de HR-doelstellingen naar de praktijk en begeleidt leidinggevenden bij het vormgeven van veranderingen in hun teams.

Je zorgt ervoor dat het HR-beleid organisatiebreed consequent wordt toegepast. Ook heb je een belangrijk aandeel in het begeleiden van organisatieontwikkelingen. Je bent een stevige gesprekspartner voor het management en houdt daarbij de doelstellingen van de organisatie scherp in het vizier. Je zorgt voor aantoonbare resultaten door jouw pragmatische instelling, gedrevenheid en uitstekende communicatieve vaardigheden.

Daarnaast speel je, afhankelijk van bestuurlijke besluitvorming, een nader te bepalen rol in de ontvlechting van Waternet.

Beschrijving afdeling/team
Je komt te werken in het team HR-advies, bestaande uit totaal 6 HR adviseurs. Daarnaast bestaat dit team uit specialisten op gebied van leren & ontwikkelen, verzuim en arbeidsjuridische zaken.

Eisen
Onderstaande eisen zijn harde eisen. Wanneer niet aantoonbaar wordt de offerte terzijde gelegd. Competenties en opleidingsniveau zullen worden getoetst tijdens het match gesprek.

  1.  Maximaal uurtarief: €100,- all-in excl. BTW Interne schaal: 11

  2. Minimaal HBO werk- en denkniveau

  3. Minimaal 5 jaar ervaring als HR Adviseur/HR Business Partner in een complexe overheidsorganisatie als een van de G7 gemeenten, een ministerie of uitvoeringsorganisatie.

  4. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als HR adviseur/HR Business Partner bij een reorganisatie. Je bent aantoonbaar in staat om HR onderwerpen / thema’s van begin tot einde zelfstandig op te pakken en te implementeren.

  5. Actuele kennis van het HR vakgebied en weet wat er hierin speelt binnen het publieke domein. In staat zijn om dit op strategisch niveau te vertalen in de dagelijkse praktijk om volwaardig gesprekspartner te zijn op directieniveau. Motiveer dit op het voorblad.

  6. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Dit uit zich in het zorgvuldig en in duidelijk taal formuleren van beleidsstukken en andere besluitvormingsdocumentatie.

Competenties
Je beschikt over de volgende competenties:

  • Analytisch: Je zoekt naar alternatieven, verklaart deze en voegt het samen

  • Communicatief vaardig: Je brengt complexe zaken duidelijk over.

  • Interactief binnen de organisatie: Je doorziet belangen en krachtenvelden binnen de organisatie en speelt hier op in. Je onderkent de invloed en gevolgen van je eigen gedrag op de organisatie.

  • Proactief: Je weet rust te brengen als het hectisch is, weet lastige vraagstukken in goed overleg op te lossen

  • Stressbestendig: je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen.

  • Zorgvuldig: Je houdt bij ingewikkelde complexe zaken ook voor details.

Deze competenties worden getest in een gesprek.

Gunningscriteria

  1.  Actuele kennis van en ervaring met werken in publieke organisaties in transitie (40 punten)

  2. Ervaring met HR adviseurschap binnen een diversiteit aan afdelingen (10 punten)

  3. Afgeronde opleiding HRM (15 punten)

  4. Ervaring met projectmatig werken (15 punten)

  5. Ervaring met een governancetraject (20 punten) Motiveer dit op het voorblad.

  6. Prijs weging (30 punten)

Aanvullende informatie

  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering:  Ja. Er is bij detachering een maximale inhuurperiode van 48 maanden óf een opdrachtwaarde van maximaal €500.000,-

  • Data matchgesprek:

    • 22 mei 2025: 11:00u – 12:00u & 13:00u – 16:00u

    • Gesprekken vinden plaats op locatie, gelieve hier rekening mee te houden

  • Plaats tewerkstelling:  Hoofdkantoor (50%) en hydride

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Let op!: Deze functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur