Senior medewerker HR en Salarisadministratie

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 mrt 2025

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Omschrijving van de opdracht
Als ervaren Senior medewerker HR en Salarisadministratie met sterke projectvaardigheden en affiniteit met IT en HR-processen en HR-data, vervul je een belangrijke rol bij de doorontwikkeling van de administratieve HR dienstverlenging van ons team. Samen met de HR specialist en andere collega’s van het HR-team sta je aan de lat voor het implementeren van Youforce als nieuw Personeelsinformatie- en salarissysteem en de optimalisatie van onze PSA, de HR-processen en onze HR-dienstverlenging. Jouw focus ligt daarbij op de inrichting van de salariskant van Youforce in samenwerking met de andere senior medewerker, het leveren en verder optimaliseren van HR-informatie en rapportages (waaronder de doorontwikkeling van de maandrapportages en KPI’s). Daarnaast neem je ook een deel van de reguliere uitvoering van de personeels- en salarisadministratie voor jouw rekening.

  • Je voert voor een deel van de organisatie de gehele personeels- en salarisadministratie;

  • Je verzorgt de correspondentie op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Hierbij pas je de arbeidsvoorwaardenregeling toe en geef je hierover (indien nodig) voorlichting aan medewerkers en leidinggevenden;

  • Je verzorgt de verzuimregistratie;

  • Je ondersteunt bij werkzaamheden rondom de inhuurdesk en werving en selectie;

  • Je beantwoord vragen van manager en medewerkers over arbeidsvoorwaarden en administratieve processen;

  • Je bewaakt planningen en afspraken over personele aangelegenheden;

  • Je levert een bijdrage aan de projecten waaronder de invoering van Youforce en het verder digitaliseren en verbeteren van werkprocessen.

Verantwoordelijkheid
Als senior medewerker HR en Salarisadministratie ben je verantwoordelijk voor:

  • Personeels- en Salarisadministratie: Je voert voor een deel van de organisatie de personeels- en salarisadministratie uit. Tevens verzorg je periodiek onder meer de salarisrun, voert controles uit, neemt deel aan organisatiebrede projectgroepen.

  • Procesoptimalisatie en HR-data: Je brengt verbeteringen aan in HR-processen zoals instroom, doorstroom, uitstroom en verzuimbeheer. Daarnaast lever je een bijdrage in de doorontwikkeling van HR-rapportages en HR-analytics.

  • Professionalisering van PSA-processen: Je neemt de leiding in de verbetering van onze PSA-processen. Focus ligt daarbij op een klantgerichte en efficiënte inrichting van de personeels- en salarisadministratie.

  • Projectdeelname: Je draagt bij aan de invoering van Youforce als nieuw personeels- en salarissysteem vanuit PSA-perspectief en zorgt voor een soepele implementatie in samenwerking met de HR specialist en de projectleider.

  • Draagvlak creëren: Je zorgt voor draagvlak bij alle betrokkenen en weet te inspireren en te enthousiasmeren binnen het HR-team en de projectgroep.

  • Advisering en implementatie: Je adviseert het HR-team en management en begeleidt de overgang naar nieuwe werkprocessen.

Kandidaat omschrijving

  • Ervaring en expertise: Je hebt ruime ervaring (minimaal 5 jaar)  als salarisadministrateur en hebt in deze rol ook minimaal 3 jaar ervaring bij gemeentelijke organisaties.  

  • Kennis van systemen: Je hebt ervaring met het werken met het personeels- en salarissystemen ADP en bij voorkeur ook  Youforce. Je hebt ervaring met het implementeren van salarissystemen binnen een overheidsorganisatie. Je bent vaardig met HR-data, kan maatwerkrapportages maken en hebt kennis van BI-tools.

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen: Je kunt data analyseren en deze vertalen naar concrete adviezen en verbeteringen.

  • Samenwerking en communicatie: Je bent een verbinder die effectief schakelt in het team en tussen verschillende afdelingen en stakeholders.

  • Hands-on mentaliteit: Je weet een goede balans te houden tussen de projectmatige werkzaamheden en de reguliere werkzaamheden: je bent niet allen strategisch sterk, maar werkt ook inhoudelijk mee om de dienstverlenging goed draaiend te houden.

CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin

  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Eisen

  1. De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1 april starten starten voor 24 uur per week.

  2. Het uurtarief is maximaal 115

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente kennis en ervaring in soortgelijke functie.
    5 punten

  4. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met het werken in ADP
    5 punten

Gunningscriteria

  1. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met het werken van Youforce.
    5 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met het implementeren van nieuwe Personeels-informatiesystemen.
    5 punten

  3. De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met HR data, dashboards en optimaliseren rapportages.
    5 punten

  4. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
    10 punten

  5. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
    10 punten

Aanvullende informatie

  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed. Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.