Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
21 jun 2025Functiebeschrijving
De gemeente Arnhem is op zoek naar een ervaren interim financial controller voor werkzaamheden binnen het sociaal domein. De opdracht richt zich op het bijdragen aan de oplevering van de planning & control producten, het adviseren en ondersteunen van budgethouders bij het sturen op hun financiële en personele budgetten, en het beheren en bewaken van de financiële administratie.
De controller is gesprekspartner voor het management en analyseert trends en prognoses op basis van gegevens uit de financiële administratie en uit de business intelligence tool (power-BI). Signaleert afwijkingen en rapporteert hierover. Je werkt zelfstandig, met gevoel voor samenwerking en verbinding met andere afdelingen.
Deze opdracht omvat ook:
Werkzaamheden met betrekking tot inkomende en uitgaande subsidies: van het uitvoeren van een subsidieberekening t/m de verantwoording.
Financiële verwerking van inhuuropdrachten en detacheringen: inclusief het controleren van verplichtingen en opstellen van memoriaalboekingen.
Ondersteuning bij het opstellen en beoordelen van financiële rapportages binnen het sociaal domein.
De inzet vraagt om een professional met aantoonbare ervaring op het gebied van subsidies en financiële processen binnen de overheid. Je weet data te vertalen naar concrete sturingsinformatie en draagt actief bij aan een solide financiële functie binnen de organisatie.
De selectiegesprekken zullen plaatsvinden op maandagmiddag 7 juli of dinsdag 8 juli.
CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.
Eisen
BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal (HBO niveau) in de richting van Finance.
De kandidaat heeft in de afgelopen (10) jaar aantoonbaar minimaal (5) jaar werkervaring opgedaan als financial controller in de publieke sector.
De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring op het gebied van inkomende en uitgaande subsidies.
Wensen
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt.
De kandidaat heeft aantoonbaar diepgaande kennis en werkervaring op het gebied van inkomende en uitgaande subsidies (VERDIEPING).
0/30 = Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
6/30 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
12/30 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
18/30 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
24/30 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
30/30 = Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (0 Punten)
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de de overheid maar niet bij een gemeente. (5 Punten)
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (10 Punten)
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
25 Punten
De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:
Vakmanschap Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe.
Resultaatgerichtheid Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
Oordeelsvorming Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.
Kwaliteitsgerichtheid Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.
Integriteit Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.
Let op!:
De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.