Sr business controller

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 24 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functiebeschrijving
De gemeente Arnhem is op zoek naar een ervaren interim financial controller voor werkzaamheden binnen het sociaal domein. De opdracht richt zich op het bijdragen aan de oplevering van de planning & control producten, het adviseren en ondersteunen van budgethouders bij het sturen op hun financiële en personele budgetten, en het beheren en bewaken van de financiële administratie.

De controller is gesprekspartner voor het management en analyseert trends en prognoses op basis van gegevens uit de financiële administratie en uit de business intelligence tool (power-BI). Signaleert afwijkingen en rapporteert hierover. Je werkt zelfstandig, met gevoel voor samenwerking en verbinding met andere afdelingen.

Deze opdracht omvat ook:

  • Werkzaamheden met betrekking tot inkomende en uitgaande subsidies: van het uitvoeren van een subsidieberekening t/m de verantwoording.

  • Financiële verwerking van inhuuropdrachten en detacheringen: inclusief het controleren van verplichtingen en opstellen van memoriaalboekingen.

  • Ondersteuning bij het opstellen en beoordelen van financiële rapportages binnen het sociaal domein.

De inzet vraagt om een professional met aantoonbare ervaring op het gebied van subsidies en financiële processen binnen de overheid. Je weet data te vertalen naar concrete sturingsinformatie en draagt actief bij aan een solide financiële functie binnen de organisatie.

De selectiegesprekken zullen plaatsvinden op maandagmiddag 7 juli of dinsdag 8 juli.

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Eisen
BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

  1. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal (HBO niveau) in de richting van Finance.

  2. De kandidaat heeft in de afgelopen (10) jaar aantoonbaar minimaal (5) jaar werkervaring opgedaan als financial controller in de publieke sector.

  3. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring op het gebied van inkomende en uitgaande subsidies.

Wensen
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt.

  1. De kandidaat heeft aantoonbaar diepgaande kennis en werkervaring op het gebied van inkomende en uitgaande subsidies (VERDIEPING).

    • 0/30 = Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 6/30 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 12/30 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 18/30 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 24/30 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 30/30 = Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

    • De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (0 Punten)

    • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de de overheid maar niet bij een gemeente. (5 Punten)

    • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (10 Punten)

  3. Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
    25 Punten

    De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:

    • Vakmanschap Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe.

    • Resultaatgerichtheid Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

    • Oordeelsvorming Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.

    • Kwaliteitsgerichtheid Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.

    • Integriteit Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.

    Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.

Let op!:
De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur