Ondersteunend adviseur Bedrijfsadministratie

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 7 dagen
45 12 - 32 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

12 - 32

Publicatiedatum:

21 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
Je ondersteunt enkele adviseurs Bedrijfsadministratie in voornamelijk uitvoerende taken. Hiermee ontlast je hen zodat zij tijd en ruimte krijgen om in het projectteam voor de implementatie van een nieuw financieel systeem te kunnen deelnemen. Deze implementatie zal lopen van juli 2025 tot januari 2027. Je bent verantwoordelijk voor een aantal afgebakende activiteiten en producten en hiervoor de vraagbaak voor financiële vragen. Je beheert het financiële grootboek en draagt zorg voor de actualiteit en betrouwbaarheid van de posten op de diverse exploitatierekeningen en de balans. Je bent verantwoordelijk voor de opbouw van de begroting. Verder verricht je de benodigde werkzaamheden voor zowel inkomende als uitgaande subsidies (SPUKS en SISA). Je voert financieel technische analyses van financiële (gerelateerde) administraties uit en levert op basis daarvan standaard rapportages aan en rapporteert aan derden.  

Deze opdracht is uitermate geschikt voor starters op de arbeidsmarkt.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Aantoonbare werkervaring als adviseur bedrijfsadministratie.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, in de richting van economie (50 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus en bijbehorende producten (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met BBV én subsidieverantwoordingen SISA én SPUK (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).

Competenties

  • proactief, de vaardigheid om tijdig kansen, knelpunten of behoeften te signaleren en daaruit zelfstandig en doelgericht in actie te komen zonder af te wachten.

  • analytisch, de vaardigheid om financiële gegevens en processen systematisch te doorgronden, verbanden te leggen en tot heldere, onderbouwde conclusies te komen.

  • Communicatief vaardig, de vaardigheid om informatie helder, begrijpelijk en doelgericht over te brengen én actief te luisteren met oog voor de boodschap en de gesprekspartner.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 30-45 euro per uur . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder directe leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur