Begindatum:
15 aug 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
16 jun 2025LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
Het team Concerncontrol is op zoek naar een ervaren Financial Controller.Wij zijn voor een tijdelijke periode op zoek naar een ervaren financial controller die een hands-on mentaliteit heeft en de Senior Financial Controller ondersteund en ontlast tijdens de intensieve periode van de jaarrekeningcontrole. Je bent een deskundige Financial Controller met minimaal vijf jaar ervaring binnen het vakgebied van Financiën en Control of Accountancy en ruime ervaring met jaarrekeningcontroles. In deze opdracht ontlast je de Senior Financial Controller zo veel mogelijk bij het voorbereiden van het jaarrekeningtraject en het proces rondom het opstellen van het bestuursverslag. Je draagt bij aan een efficiënte en tijdige afronding van het controleproces, bent in staat om andere afdelingen te benaderen en aan te sturen om tijdig de benodigde informatie te verzamelen voor een soepele jaarrekeningcontrole en werkt nauw samen met interne stakeholders en de externe accountant. Je bent in staat Je speelt een rol bij de totstandkoming van de kwartaal- en jaarverslaggeving van de planning en control producten. Je gaat op zoek naar verbeteringen binnen het internal control framework aan de hand van data-analyses of aanbevelingen van de accountant. Je werkt zelfstandig aan de review van uitgevoerde ICF-controles, stelt position papers op voor de accountant t.b.v. de jaarrekeningcontrole en zorgt ervoor dat de financiële administratie en bijbehorende verantwoording volledig en accuraat zijn en tijdig zijn aangeleverd bij de externe accountant.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
SAP;
SAC;
Power-BI;
Excel
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Ondersteuning bij de kwartaal- en jaarafsluiting;
Opstellen van financiële rapportages voor bijvoorbeeld de directieraad, raad van bestuur en raad van toezicht;
Ondersteuning bij de voorbereidingen en uitvoering van de interim- en jaarrekeningcontrole;
Verzamelen, analyseren en aanleveren van gevraagde informatie aan de externe accountant;
Signaleren van risico’s of knelpunten in de financiële verantwoording;
Ondersteund bij de totstandkoming van het bestuursverslag;
Kwaliteit van de financiële administratie bewaken en financiële situatie analyseren;
Adviseren over financiële onderwerpen, zoals investeringen, wetgeving en belastingen;
Contact onderhouden met de externe accountant over de uitkomsten van uitgevoerde controles en beoordelingen;
Verbeteringen doorvoeren binnen internal control framework door data-analyses;
Actief bijdragen aan Planning & Control werkzaamheden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij en overige kosten;
3. Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 4 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Afgeronde bedrijfseconomische WO-opleiding;
6. Minimaal 5 jaar ervaring binnen het vakgebied Financiën & Control of Accountancy;
7. Ervaring in een vergelijkbare organisatie;
8. Minimaal 3 jaar ervaring met jaarrekeningcontroles door een externe accountant;
9. Minimaal 2 jaar ervaring met SAP, en bij voorkeur ook met de rapportagetool SAC;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
10. U geeft een beschrijving van de aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (60 punten).
11. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score ( 40 punten ).
Competenties
Resultaatgericht;
Helicopterview;
Adviesvaardigheid;
Overtuigingskracht;
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
Kwaliteitsgericht;
Klantgericht;
Proactief en initiatiefrijk;
Nauwkeurig;
Beschikt over scherp en analytisch denkvermogen;
Kan goed zelfstandig, maar ook in teamverband werken;
Mensgericht, politiek sensitief en gaat (vanzelfsprekend) discreet om met privacy gevoelige gegevens.
Tarief
Maximaal € 100,00 ex BTW inclusief externe partij Fee.
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 3 juli 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op XXXX XX-XX-XXXX bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).