Consulent budgetbeheer

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 8 dagen
88 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
Als consulent budgetbeheer ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het budgetplan. Je beheert de financiën van inwoners en verwerkt de aanvragen (budgetbeheer) in een geautomatiseerd systeem. Inwoners van Ede die zich melden bij de schulddienstverlening hebben schulden of moeite met het beheren van hun inkomen. In beide situaties ga je als consulent budgetbeheer deze inwoners ondersteunen en voer je regelmatig gesprekken met hen. Het doel is de inwoner zodanig te coachen dat financiële zelfredzaamheid een vooruitzicht wordt. Dit betekent ook dat je samen met de inwoner afspreekt wanneer en of hij/zij zelf bepaalde financiële zaken zelf weer oppakt. Ook voer je het budgetbeheer uit bij de wettelijke schuldsanering (Wsnp). Indien nodig heb je gesprekken met schuldeisers over de hoogte van de aflossingsregelingen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als bugdetcoach, consulent budgetbeheer of budgetbeheerder binnen een gemeente;

  5. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een volledige caseload (benoem dit duidelijk in het cv).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als budgetcoach, consulent budgetbeheer of budgetbeheerder met zelfstandige beheer van een volledige caseload (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  2. Een aantoonbare afgeronde economische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het aanvragen van Bijzondere Bijstand voor Energie (15 punten);

  4. Aantoonbare kennis van de sociale kaart, voorzieningen en inkomensondersteunende regelingen van Gemeente Ede (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met Allegro (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig;

  • Oplossingsgericht;

  • Administratieve vaardigheden;

  • Computervaardig;

  • Open-houding;

  • Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in een uurtarief van €80,- tot €88,-. Dit uurtarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur