Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
22 mei 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Het vergunningenteam binnen stadsdeel Centrum geeft veel ruimte en verantwoordelijkheid aan individuele medewerkers. De medewerkers werken in een grotendeels zelfsturend team. Je bepaalt zelf en met het team welke dossiers je oppakt, je zorgt zelf voor een goede afstemming met interne collega’s en externe partners en als er bezwaar wordt gemaakt, ben jij degene die het besluit verdedigt tijdens de hoorzitting. Dat vergt behalve een gedegen inhoudelijke kennis van de juridische en beleidsmatige context, ook sterke sociale vaardigheden en bovenal een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor je dossiers, je collega’s en het proces.
Opdrachtomschrijving
In de functie van Medewerker Vergunningen ben je verantwoordelijk voor de behandeling van horeca vergunningaanvragen. Je toetst de aanvragen aan relevante wet- en regelgeving en beleid en je coördineert de interne afstemming en advisering. Hierbij zal je steeds samenwerken met andere betrokken afdelingen en adviseurs. Daarnaast ben je beschikbaar voor inhoudelijke vragen van collega’s en toets je collegiaal elkaars aanvragen. Ook heb je een belangrijke functie in het informeren van ondernemers of andere belanghebbenden over mogelijkheden, onmogelijkheden en wettelijke vereisten voor het exploiteren van een horecabedrijf.
Werkzaamheden
De medewerker Vergunningen:
Je behandelt aanvragen en stuurt op een tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling
van alle vergunningen;
Je voert regie op aanvragen horeca (van regulier tot zeer complex);
Je bent zowel tijdens als na de behandeling van de vergunning als dossierhouder
aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving, het Juridisch Bureau (bezwaar en
beroep) en andere interne afdelingen en externe partners;
Je bereidt bestuurlijke besluitvorming voor, neemt deel aan overleg met interne en
externe partners, soms in de rol van voorzitter;
Je neemt deel aan overleg met interne en externe partners, soms in de rol van
voorzitter;
Je beantwoordt vragen van interne en externe partners en draagt bij aan een
stimulerende werksfeer en een gezamenlijk resultaat.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met een juridische context
De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van exploitatievergunningen, drank- en
horecavergunningen en bij voorkeur met het zelfstandig uitvoeren van Bibob(1) toets.
Competenties
30 Punten
Analytisch vermogen
Oordeelsvorming
Klantgerichtheid
Samenwerken
Besluitvaardig
Stressbestendig
Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente
40 punten
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met gebiedsgericht werken
40 punten
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20 punten
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.