Senior Handhavingsjurist

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 4 dagen
95 20 - 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20 - 32

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
https://www.debilt.nl/bestuur-en-organisatie

Omschrijving van de opdracht

  • Je handelt vóór 1 januari 2026 de dertig achterstallige dossiers in de fysieke ruimte af door handhavend op te treden tegen de overtredingen die voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet zijn geconstateerd

  • Je gebruikt daarbij alle mogelijke informele en informele middelen, zoals een ambtelijk gesprek, waarschuwingsbrieven én formele herstelsancties, om tot beëindiging van de overtreding te komen;

  • Je verdedigt besluiten eventueel bij een bezwaarschriftencommissie of een rechter;

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van rechten;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist binnen een gemeente;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring in het ruimtelijk bestuursrecht of handhavingsrecht (40 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist binnen een gemeente (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met de Wabo, de Algemene wet bestuursrecht, de APV en bijzondere wetten, benoem dit duidelijk in het cv; (20 punten);

  4. Een maximum uurtarief van € 95,- per uur (excl. BTW, incl. Fee en reiskosten woon-werkverkeer) (20 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht en je hebt overtuigingskracht

  • Je werkt graag samen

  • Je neemt graag initiatief en bent oplossingsgericht

  • Je bent omgevingsbewust: goed op de hoogte van (in- en externe) ontwikkelingen en van wat er leeft bij alle belanghebbenden

  • Werken onder tijdsdruk vind je geen probleem

  • Je kunt uitstekend plannen en organiseren

  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke besluitvormingsprocessen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, na inwerkperiode

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur