Gemeentelijk Vastgoed - Interim teamleider - Assetmanagement

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen
125 14 - 18 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

14 - 18

Publicatiedatum:

7 mei 2025

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling portefeuillemanagement maakt onderdeel uit van de directie Gemeentelijk Vastgoed. De directie telt meer dan 160 medewerkers. Onder de afdeling portefeuillemanagement valt het team assetmanagement, team Beheer en Onderhoud en het strategisch team. 

Opdrachtomschrijving
Als interimmanager Vastgoed ben je (eind)verantwoordelijk voor:

  • het beheren, onderhouden en exploiteren van de vastgoedportefeuille van de gemeente Amsterdam;

  • lange termijn strategie voor de vastgoedportefeuille:

  • het laten aansluiten van de strategie op de beleids- en organisatiedoelen van de gemeente;

  • de aansturing van de uitvoering van de portefeuillestrategie

Je draagt vanuit je rol bij aan een aantal belangrijke opgave van Gemeentelijk Vastgoed:

  • Ontwikkelen van de vastgoedportefeuille, zodat we naar een waarde gestuurde (financieel en maatschappelijk) vastgoedportefeuille gaan.

  • Toekomstbestendig maken van het portefeuillemanagement (strategie, beheer, onderhoud, exploitatie en ontwikkeling).

  • Versterken van de samenwerking met de ketenpartners.


Werkzaamheden

  • Je adviseert het assetmanagementteam op bestuurlijk en politiek gevoelige dossiers die betrekking hebben op vastgoed.

  • Je bent de verbinder tussen de verschillende inhoudelijke portefeuilles binnen het assetmanagement team.

  • Je draagt bij aan het toekomstbestendig maken van het assetmanagementteam, en legt daarbij de verbinding met de andere afdelingen en teams van GV.

  • Je maakt deel uit van het managementteam van de directie Gemeentelijk Vastgoed.

  • Je maakt onderdeel uit van stuurgroepen namens Gemeentelijk Vastgoed waar nodig.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft een wo opleiding afgerond.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  2. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een (gemeentelijke) overheidsorganisatie.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen een overheidsorganisatie

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar ervaring met het ontwikkelen van vastgoedbeleid, -beheer en onderhoud.

Competenties
30 Punten

  • Visie

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Coachen

  • Resultaatgerichtheid

  • Verantwoordelijkheid

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een netwerk binnen de wereld van gemeentelijk of overheidsvastgoed.
    25 Punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het opstellen en beoordelen van bestuurlijke stukken en het adviseren aan de bestuurlijke tafels.
    25 Punten

  3. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met tactische en strategisch vastgoedvraagstukken.
    U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal 1A4 pagina ) van het soort project en wat de
    relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag.
    Benoem de organisatie en duur van het project.
    30 Punten

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 Punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur