Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmanager

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 18 dagen
120 20 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

20 - 36

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) bestaat uit twee teams: het team Realisatie en het uitvoerende team Beheer en Service (B&S). Het Team Realisatie is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Het team Realisatie heeft de taken onderverdeeld in team Assetmanagement en twee projectteams volgens het Integraal ProjectManagement model (IPM). De twee IPM-teams bestaan uit de rollen Technisch Manager, Omgevingsmanager, Contractmanager, Manager Projectbeheersing en Projectmanager. Enkele IPM-rolhouders werken in beide projectteams, dit is afhankelijk van de capaciteitsbehoefte. De IPM-teams leiden een programma van complexe integrale herinrichtingsprojecten in de openbare ruimte (riool, openbare verlichting, verhardingen, beplanting, kunstwerken, sport en spelen). Hiervoor is Projectmanagement nodig. De projectmanager is eindverantwoordelijk voor het uitvoeren van projectopdrachten binnen de gestelde kaders. De projectmanager legt verantwoording af aan de ambtelijk opdrachtgever en informeert daar waar nodig de bestuurlijk opdrachtgever. De projectmanager richt zich vooral op de verbinding tussen de teamleden.

Verantwoordelijkheden:

  • Projectrealisatie van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie;
  • Intermediairschap tussen het projectteam en het ambtelijk- en bestuurlijk opdrachtgeverschap;
  • Het vergaand ondersteunen van de Ambtelijk Opdrachtgever bij de bestuurlijke besluitvorming bestaande uit: Opstellen van de college- en raadsvoorstellen; Afstemming met de ambtelijke- en bestuurlijke opdrachtgever; Presenteren van de onderbouwing van de voorgenomen besluiten; Ondersteuning van opdrachtgevers bij raadsvergaderingen;
  • Capaciteitsmanagement van het projectteam;
  • Coordinatie binnen het IPM-team;
  • Nutscoordinatie;

Projecten:

  • Integrale herinrichtingsprojecten: Spiegelstraat en omgeving; Graaf Wichmanlaan en omgeving; Lorentzweg; Veerstraat en omgeving; Slochterenlaan; Stationsweg; Olmenlaan;
  • Onderhoudsprojecten: Rioolmaatregelen Ooster- en Westereng;

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, op (civiel-)technisch gebied;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager of projectleider in de openbare ruimte;
  • Een maximumtarief van 120,- exclusief btw maar inclusief kosten voor reis-, verblijf-, telefoon- en computer/software

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO niveau;
  • Een afgerond VCA-vol certificaat;
  • Ervaring met het begeleiden van bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
  • Kennis en ervaring met UAV en UAV-gc contracten;
  • Relevante kennis en ervaring met het realiseren van multidisciplinaire infrastructuurprojecten met een projectomvang van minimaal 2 miljoen euro, in de afgelopen 3 jaar;

Competenties

  • Zelfstandigheid;
  • Zelforganisatie;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Samenwerken in teams.

Organisatie en team

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 22 augustus 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren. OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal xx uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 01-10-2026. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening. Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur