Afval en Grondstoffen - Senior Projectleider Inzameling Noord

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16-24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

15 jun 2026

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

30 mei 2025

Opdrachtomschrijving:
Op dit moment wordt in stadsdeel Noord op drie vastgestelde grofvuil inzameldagen getracht de 
wijken schoon te rijden. Door deze 3-daagse inzameling kan de beschikbare capaciteit niet 
efficiënt gepland worden.
Hierdoor zijn er frequent bijplaatsingen en daaraan gelieerde meldingen en klachten en is er 
structureel inhuur noodzakelijk om de wijken en straten alsnog vrij te krijgen van grofvuil.
Vanwege de geprognosticeerde groei van Amsterdam Noord is de verwachting dat deze nadelige 
effecten van de huidige 3-daagse inzameling naar de toekomst toe verder zullen toenemen en een 
5-daagse inzameling en toekomstbestendige oplossing is.

Doel: Transitie van een 3-daagse inzameling grofvuil naar een 5-daagse inzameling waarbij - er een grofvuil inzameling is ingericht die beter kan anticiperen op de geprognosticeerde groei in Amsterdam Noord; - waarbij het eventuele besparingspotentieel op de huidige inhuurkosten geeffectueerd is. 

Werkzaamheden:
 Het op- en of bijstellen van het algeheel projectplan en het opstellen van eventueel 
benodigde diverse deelplannen;

  • Te sturen op de realisatie binnen scope, tijd en budget; 

  • Het inrichten en aansturen van het projectteam uit de benodigde gespecialiseerde teams 
    en afdelingen;

  • Af te stemmen met de verschillende teams, afdelingen, directies en dagelijks Bestuur over 
    eisen, wensen, randvoorwaarden, budgetoverdrachten en tijdsplanning; 

  • Het afleggen van verantwoording opdrachtgever en stuurgroep.

Op te leveren resutaat:
•    Inzicht in alle aan de huidige 3-daagse en beoogde 6-daagse inzameling gerelateerde (inhuur-) kosten;
•    Aangepaste wijkkaarten en routes;
•    Aangepaste planning en roosters;
•    Positieve besluitvorming binnen het dagelijks bestuur i.r.t. de aanpassing van de 
•    inzameldagen inclusief participatieplan;
•    Doorlopen inspraakprocedure voor bewoners;
•    Geimplementeerde nieuwe routes;
•    Daling van het aantal meldingen i.r.t. bijplaatsingen e.d.

Planning is afhankelijk van de daadwerkelijke startdatum. Daarop volgend volgt een 
projectplannen. Het resultaat dient in 2025 gerealiseerd te zijn.

  • Beoogde start project: Q3

  • Vastgestelde kostenoverzicht – gereed: Q3

  • Aangepaste wijkkaarten en routes – gereed: Q3

  • Aangepaste planning en roosters – gereed: Q3

  • Akkoord dagelijks bestuur i.r.t. de aanpassing van de inzameldagen inclusief participatieplan – gereed: Q4

  • Afgeronde inspraakprocedure voor bewoners – gereed: Q4

  • Geïmplementeerde nieuwe routes – gereed: Q4

  • Daling van het aantal meldingen i.r.t. bijplaatsingen e.d. (n.t.b. dalingspercentage) – Q4

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever:
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.

Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Vragen over aangeboden kandidaat
Amsterdam heeft beheersmaatregelen genomen om te voldoen aan de wet DBA. Er geldt een tussenpauze van 6 maanden (na maximale inzet van 24 maanden) voor elke zzp-er tussen een volgende opdracht (alle inhuurduur opeenvolgend bij elkaar opgeteld binnen de Gemeente Amsterdam ongeacht welke opdracht of directie).

Let op antwoordmogelijkheden:

  • Nee, ik bied geen zzp'er aan.

  • Nee. De zzp'er heeft de afgelopen 6 maanden geen opdracht voor de gemeente Amsterdam uitgevoerd. 

  • Ja. De zzp'er heeft  korter dan 6 maanden  geleden wel aan  een  of meerdere opdracht(en ) voor de gemeente Amsterdam gewerkt  met een totale  duur van 24 maanden . (KO)

Kennis

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende Universitaire diploma.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met projectleiding over opdrachten in de fysieke stedelijke omgeving, binnen een grote G4 gemeente.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het optimaliseren van complexe logistieke processen (inclusief roostering en planning van mensen en middelen)

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een soortgelijke logistieke organisatie.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie.

  • Wens - Werkervaring
    Ervaring met de Amsterdamse bestuurlijke processen (stad en stadsdelen).
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur