Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior juridisch adviseur Grondzaken (Nieuw Legmeer) - PNL24-1358

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 32 Noord-Holland

Begindatum:

5 aug 2024

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. In Aalsmeer is een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding. Daarnaast wordt gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verdere groei verwacht. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9.  

De afdeling Nieuw Legmeer/BTAZ, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer. Binnen deze afdeling werken projectmanagers, planeconomen & juristen grondzaken, adviseurs omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Het bestaande bedrijventerrein Legmeer wordt getransformeerd naar een woon-werkwijk met 4.400 woningen. Het Bedrijventerrein Amstelveen Zuid wordt gecreëerd om bestaande bedrijven ruimte te geven als nieuwe bedrijfslocatie. Op dit moment wordt gewerkt aan een business case voor de ontwikkelingen en worden met grondeigenaren gesprekken gevoerd om tot anterieure afspraken te komen. 

Voor de afdeling Nieuw Legmeer/BTAZ zijn wij op zoek naar een senior juridisch adviseur (grondzaken). De opdracht is vanaf 5 augustus 2024(of een nader overeen te komen datum) voor minimaal een jaar en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Kandidaten met een beschikbaarheid tussen 32 - 36 uur per week zijn welkom om te reageren. Wij kiezen voor inhuur vanwege specifieke werkzaamheden voor Bedrijventerrein Amstelveen Zuid (BTAZ) en de gebiedstransformatie Legmeer.

Kandidaatomschrijving

  • Heeft een voor de functie relevante afgeronde WO-opleiding rechten.

  • Heeft minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten.

  • Heeft up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.

  • Heeft gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan.

  • Heeft ervaring met gebiedstransformaties en het ontwikkelen van nieuwe bedrijventerreinen.

  • Beschikt over basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kan hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij.

  • Heeft ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.

  • Heeft goede onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en bent ervaren in het voeren van onderhandelingen.

  • Heeft een pragmatische en oplossingsgerichte instelling met als oogmerk meerwaarde voor partijen aan beide zijden van de onderhandelingstafel.

De senior juridisch adviseur grondzaken functioneert zelfstandig en is allround; heeft een stevige persoonlijkheid die snel zijn/haar weg door de organisatie vindt om informatie te vergaren. Hij/zij werkt in projectgroepen intensief samen met de projectmanager en de planeconoom. Hij/zij is in staat om tegenwicht te bieden aan projectmanagers, wederpartijen en bestuurders en je hebt gevoel voor het werken in een politiek bestuurde organisatie. De functie brengt veel persoonlijke contacten met zich mee, zowel intern als extern. Je beschikt over uitstekende contactuele- en onderhandelingsvaardigheden en je kunt je goed uitdrukken in woord en geschrift.

Competenties

  • Klantgerichtheid

  • Resultaatgerichtheid

  • Betrouwbaarheid

  • Onderhandelen

  • Analytisch vermogen

  • Samenwerken

  • Bestuurlijke sensitiviteit

  • Zelfstandigheid

  • Organisatiegericht

  • Besluitvaardigheid

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 30 juli 2024 tussen 10.30 en 13.30 uur. De gesprekken vinden online via Teams plaats. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79140000-7 - Juridische adviezen en informatie

Eisen

  • Opleiding: Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding rechten, bestuurskunde of vergelijkbaar.

  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 13 jaar als juridisch adviseur op het gebied van grondzaken bij een gemeente.

Wensen

  • Op CV minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van voorovereenkomsten en anterieure overeenkomsten bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar.

  • Aantoonbaar ervaring met gebiedstransformaties in de afgelopen 6 jaar. Leg hieronder uit waar je dit hebt uitgevoerd en hoe je dit hebt aangepakt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.