Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior juridisch adviseur

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je adviseert en ondersteunt (on)gevraagd het college, de directie, onze managers en medewerkers over alle voorkomende juridische vraagstukken op het gebied van bestuursrecht. De senior juridisch adviseurs van team juridische zaken adviseren de drie domeinen (bedrijfsvoering, maatschappelijk en ruimtelijk), waarbij de nu uitgevraagde opdracht vooral de domeinen bedrijfsvoering en maatschappelijk adviseert. Als juridisch vraagbaak ben je flexibel inzetbaar. Denk hierbij aan het signaleren en adviseren over implementatie van nieuwe wetgeving, vraagstukken op het gebied van wijziging van verordeningen, ondersteunen van de vakafdelingen in het contact met advocaten en adviseren in regionaal verband over projecten. Kortom, een veelzijdige opdracht, waarbij we meebewegen op de dagelijkse behoefte aan juridische blik en anderzijds zorgdragen voor de juridische kwaliteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als algemeen juridisch adviseur bij een gemeente.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur in de bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het juridisch adviseren op het gebied van sociaal domeinwetgeving (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf;
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week op locatie Stadhuis Purmerend te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Analytisch;
  • Nauwkeurig;
  • Adviseren;
  • Zelfstandig;
  • Flexibel;
  • Verantwoordelijk.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur