Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
1 aug 2025In het team Functioneel Beheer werken we vanuit 4 inhoudelijke domeinen. Dit zijn zelforganiserende teams die zoveel mogelijk zelfstandig werken binnen hun eigen domein, onder aanvoering van een coördinator en een senior. Op dit moment zijn wij op zoek naar een ervaren Functioneel Beheerder die direct zelfstandig inzetbaar is het Domein Bedrijfsvoering. Het Domein Bedrijfsvoering beheert de gemeente breed gebruikte applicaties van de gemeente, zoals het Zaaksysteem, MS Office 365, Motion, de iBabs vergadertool en de gemeentelijke website.
Binnen dit domein zijn we op zoek naar een ervaren Functioneel Beheerder die tijdelijk extra ondersteuning kan geven op het gebied van het dagelijks beheer van Motion (en hoogst waarschijnlijk bij de implementatie van het nieuwe HRM-systeem Youforce van Visma Raet). Het is belangrijk dat de kandidaat (na een korte inwerkperiode van een aantal dagen) direct zelfstandig aan de slag kan en ruime ervaring heeft op het gebied van beheer van HR pakketten en aanverwante/bijbehorende componenten. Na een korte overdracht ben jij in staat volledig zelfstandig beheer op te pakken en proactief te sturen op stabiliteit en gebruikerstevredenheid. Je prioriteit ligt bij het beheer van Motion. Terwijl je hand en spandiensten verleent bij het nieuw inrichten van Youforce dat we binnenkort aanschaffen.
Werken als beheerder betekent gebruikersondersteuning, incidenten oppakken en afhandelen, updates begeleiden, etc. Jij bent een vraagbaak voor je eindgebruikers in je domein. Jij ondersteunt en adviseert onze collega's bij alle voorkomende vragen die zij tegenkomen in het gebruik van bovengenoemde applicatie. Je werkt samen met je collega beheerder binnen het domein, waarbij je kennis en ervaring deelt over inhoud van je werk en processen van je klantafdeling.
Wij zoeken een proactieve en energieke Functioneel Beheerder die het leuk vindt om de processen binnen de BVO te leren kennen. Door je dienstverlenende karakter ben je sterk in gebruikersondersteuning. Je verdiept je graag in nieuwe technologie en bent continu op zoek naar verbeteringen in de werkwijze van de organisatie, collega's en van jezelf. Je hebt onze kerncompetenties (resultaatgerichtheid, samenwerken en klantgerichtheid) hoog in het vaandel staan en bent bereid om soms net een stapje harder te lopen dan verwacht wordt.
De gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem hebben hun krachten op het gebied van Informatisering en Automatisering (I&A) gebundeld in de Bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (BVO). Uitgangspunt voor deze samenwerking is standaardisatie van de I&A dienstverlening, inclusief de bijbehorende standaardinrichting van de gemeentelijke werkprocessen en het daarbij passende applicatielandschap.
Je zit binnen een team met vakcollega’s en een teamleider. In dit geval zijn is dat het team Functioneel Beheer. Dit team ziet toe op de continue werking van onze centraal beheerde applicaties. Het oplossen van issues, het begeleiden van changes en gebruikersondersteuning zijn vast onderdeel van het werk van je team. Je team zorgt er samen met het team Beleid Regie en Informatievoorziening voor, dat ruim 1200 medewerkers elke dag goed kunnen werken.
Onderdeel van je team zijn de domeinen Bedrijfsvoering, Dienstverlening, Sociaal Domein, Ruimtelijk Domein en het Online team. Binnen de BVO werk je verder regelmatig samen met de Servicedesk, de regiefuncties op de ICT processen, onze CISO en de informatieadviseurs.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 augustus 2025, tussen 09:30 en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, HR21 medewerker systemen II.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op doordeweekse werkdagen. Gedeeltelijk thuiswerken behoort zeker tot de mogelijkheden.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).