Strategisch HR Adviseur

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege het aanstaande vertrek van de strategisch HRM adviseur is de gemeente Kaag en Braassem op zoek naar een tijdelijke invulling van de positie van strategisch HRM adviseur.

Naast het adviseren van de portefeuillehouder (de burgemeester), de directie en het management over HR-vraagstukken zijn er twee belangrijke taken bij deze tijdelijke opdracht:

  • De implementatie van een nieuw HRM systeem per 1 januari 2026 samen met de gemeente Alphen aan den Rijn. Als strategisch HRM adviseur heb je een coordinerende rol en neem je deel aan de gezamenlijke projectgroep (met gemeente Alphen aan den Rijn).
  • Aanvang maken met een plan van aanpak strategische personeelsplanning. Een van de HR-beleidsdoelen is een strategische benadering van het personeel die ervoor zorgt dat de personeelsinzet aansluit bij de langetermijnvisie van de organisatie.

De gemeente Kaag en Braassem is op zoek naar een adviseur die een start kan maken met een plan van aanpak dat kan dienen als basis voor de nog te werven vaste strategisch HRM adviseur. Kennis en ervaring met SPP is een pre.

Wij zijn op zoek naar een adviseur die makkelijk schakelt met de verschillende stakeholders, in staat is om draagvlak te creeren binnen de organisatie, benaderbaar is en het vermogen heeft om op een mensgerichte wijze te communiceren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch HR-adviseur binnen een 25.000+ gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis en ervaring met SPP is een pre.

Competenties

  • Samenwerken
  • Analytisch
  • Communicatief vaardig
  • Strategisch
  • Kritisch
  • Stakeholdermanagement

Organisatie en team

Organisatie Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Het team HRM bestaat verder uit twee medewerkers personeel & organisatie, een HR adviseur met aandachtsgebied preventie & verzuim en een recruiter. Daarnaast is er momenteel sprake van tijdelijke ondersteuning voor het herijken van diverse regelingen zoals de gedragscode en klokkenluidersregeling.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja 50/50

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur