Sociaal werker participatie

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 32 uur Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Sociaal werker Participatie ondersteun jij actief de inwoners van de gemeente Achtkarspelen bij hun deelname aan de arbeidsmarkt en de maatschappij. Meedoen is daarbij de norm, werken het doel. Je voert daarvoor regie op een eigen caseload en op individuele casuïstiek.

Verantwoordelijkheden

Als Sociaal Werker Participatie ben jij degene die de inwoners van onze gemeenten begeleidt naar werk en maatschappelijke betrokkenheid. Met jouw deskundigheid en enthousiasme zet je de inwoner in zijn of haar kracht. Door jouw werk help je mee aan een inclusieve samenleving, waarbij iedereen de kans krijgt om een bijdrage te leveren en zichzelf te ontwikkelen.

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:

  • Ondersteunen en stimuleren van inwoners die onder de Participatiewet vallen, om actief deel te nemen aan werk en/of maatschappelijke activiteiten;

  • Bepalen van prioriteiten en ondernemen van acties op basis van de situatie van de inwoner;

  • Samenwerken met collega's en externe partijen om inzicht te krijgen waar prioriteiten liggen;

  • Opstellen van plannen/plan van aanpak en deze aanpassen waar nodig, gebaseerd op de situatie van de inwoner; wat kunnen inwoners zelf of met ondersteuning uit hun eigen netwerk;

  • Beslissen over de inzet van re-integratiemiddelen om de ondersteuningsbehoefte van de inwoner in te vullen;

  • Je volgt de inwoner voor langere tijd en legt dit vast in het systeem;

  • Je hebt affiniteit met inwoners die een indicatie beschut werk of banenafspraak.

Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor het opdracht.

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in het ondersteunen en begeleiden van mensen richting participatie en werk in de afgelopen 5 jaar.

  • De kandidaat heeft ervaring in werken met de Participatiewet en met andere relevante wet- en regelgeving.

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  • Geen ZZP'er.

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
    Gewicht: 40 %

  • Mate van ervaring als sociaal werker participatie.
    Gewicht: 40 %

  • Kennis van VSO/PRO.
    Gewicht: 20 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Competenties

  • Empathisch en gericht op samenwerking met anderen binnen en buiten de organisatie;

  • Een goede beheersing van gesprekstechnieken en zorgdragen voor een sluitende administratie;

  • Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 29 juli 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Interview
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 4, 5 en 6.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
4 x 6 maanden

Schaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao gemeenten.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur