Sociaal werker Jeugd

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 - 28 uur per week Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Sociaal werker fungeert je als generalist voor gezinnen en ben je expert op het gebied van jeugd. Samenbrengen van de belangen en behoeften van jeugdigen, ouders en de samenleving in een doelgerichte aanpak. Coördineren van hulp en advies voor gezinnen en het creëren van één gezamenlijk plan. Luisteren naar en ondersteunen van gezinnen en hen begeleiden naar een betere toekomst Werken in een team met diverse deskundigen en bijdragen aan een onverslaanbaar team. 

Verantwoordelijkheden

Als sociaal werker ben je contactpersoon en regiehouder van het gezin. Je coördineert de zorg binnen het gezin wat resulteert in één gezin, één plan, één hulpverlener. Je ziet wat er speelt, reageert professioneel en met je nuchtere boerenverstand en doet wat nodig is.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe;

  • De kandidaat heeft een hbo-opleiding afgerond in de richting van Social Work, MWD, SPH of Pedagogiek;

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke organisatie;

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring met het voeren van (preventieve) gesprekken in het voorliggend veld met specialisatie jeugd, met focus op complexe (gezins)casuïstiek, met voorkeur binnen een gebiedsteam;

  • Daarnaast heef de kandidaat ruime ervaring omtrent complexe echtscheidingen problematiek en veiligheidszaken;

  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen;

  • De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en auto;

  • De kandidaat is tijdens de vakantieperiode beschikbaar;

  • De kandidaat heeft een geldige SKJ registratie;

  • Geen ZZP'er;

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie;
    Gewicht: 35 %

  • De kandidaat heeft ervaring met Isam;
    Gewicht: 35 %

  • Mate van werkervaring in een soortgelijke functie.
    Gewicht: 30 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30

Competenties

De kandidaat staat stevig in haar schoenen vanwege de complexe problematiek.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 29 juli a.s.

Interview
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 4, 5 en 6.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
4 x 6 maanden

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 24 - 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 24 - 28 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur