Adviseur - Nijkerk

Stadsspui 1, 3752 CL Bunschoten-Spakenburg

Sluit over 5 dagen
110 32 Utrecht

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

17 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 jun 2025

Verbijzonderd Interne Controle Specialist - Gemeente Nijkerk

Over de functie
Voor het team Verbijzonderde Interne Controle van de gemeente Nijkerk zijn wij op zoek naar een zelfstandige Verbijzonderde Interne Controle (VIC) Specialist. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeente, met als doel risico’s te beheersen en de betrouwbaarheid van de financiële verslaglegging te waarborgen. Een belangrijk focusgebied is het aanbestedingsproces, waar jij ervaring mee hebt en waar je kritisch toezicht op houdt om te zorgen dat alles volgens de wet- en regelgeving verloopt. De spendanalyse voor het boekjaar 2024 mag jij gaan uitvoeren!

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeentelijke organisatie, met een sterke nadruk op het proces van aanbestedingen.

  • Rapporteren van bevindingen en aanbevelingen aan het management en adviseren over verbeteringen in de interne processen.

  • Signaleren van risico’s en het in kaart brengen van verbetermogelijkheden, met specifieke aandacht voor wet- en regelgeving rondom aanbestedingen.

  • Bijdragen aan de implementatie van verbetermaatregelen, waaronder het versterken van interne controles en het gebruik van het vier-ogen-principe.

  • Samenwerken met verschillende afdelingen, waaronder Inkoop en Financiën om tot een goede interne controleomgeving te komen.

Kandidaat omschrijving

  1. Ervaring met aanbestedingen: Je hebt gedegen kennis van en ervaring met het aanbestedingsproces, inclusief de bijbehorende wet- en regelgeving.

  2. Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol op het gebied van Verbijzonderde Interne Controle (bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling).

  3. Je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving rondom gemeentelijke financiën en control.

  4. Uitstekende analytische vaardigheden en een scherp oog voor detail.

  5. Zelfstandig, proactief en in staat om in een gemeentelijke organisatie effectief te opereren.

  6. Ervaring met financiële systemen, zoals Key2Finance of vergelijkbare systemen, is een pre.

  7. Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en het vermogen om bevindingen duidelijk te rapporteren en over te brengen.

Overige informatie
Selectiegesprekken data en/of info: De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 25 juni of donderdag 26 juni

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur