Medewerker met gevoel en ervaring met functieomschrijvingen en personeelskosten

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 20 Utrecht

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

18 jun 2025

Functie: Medewerker met gevoel en ervaring met functieomschrijvingen en personeelskosten
Start Inhuur : Onder voorbehoud van geldige VOG, juli 2025 indien mogelijk
Eind Inhuur : Oktober 2025
Aantal uren per week : Max 20 uur, flexibel in te delen, totaal ca. 400 uur
Salarisschaal en trede : Schaal 11 , Trede 10
Uurtarief bandbreedte : Maximum € 110,00
Aantal gesprekskandidaten : Maximum 2
Gespreksdatum matchingsgesprek : 7-7-2025 tussen 14.00- 16.00 uur


Functie-omschrijving
We zoeken iemand met gevoel en ervaring met functieomschrijvingen en personeelskosten. De kandidaat moet vaardig en enthousiast zijn om verkennende gesprekken te voeren en op basis daarvan aan te geven welke IPM-medewerkers er zijn binnen een organsiatieonderdeel. De kandidaat moet met voldoende tact en geduld te werk gaan, de overzichten goed laten checken en kunnen werken met instructies op het gebied van HR.

De Opdracht
De in te huren specialist (ZZP’er of gedetacheerde) voert deze opdracht uit in afstemming met de HR Business Partner die lid is van het kernteam.

De werkzaamheden bestaan uit:

  • In kaart brengen van decentrale IPM-teams:

    • Lokaliseren van de decentrale IPM-teams

    • Vaststellen wie leidinggeeft aan het team

    • Vaststellen wie de business controller is

    • Interviews uitvoeren met leidinggevende en business control

    • Controleren en aanvullen van gegevens via systemen (SAP, MijnHR, etc)

  • Verzamelen van medewerkersdata:

    • Naam

    • Functienaam

    • Schaal

    • Contractomvang

    • Kostenplaats

    • (werk)budget waarvan medewerker budgethouder is

    • Werkzaamheden (beschrijving aan de hand van product- en dienstencatalogus IPM)

  • Definiëren wat een 'IPM-functie' is:

    • Inventariseren bestaande definities centraal en decentraal (eventueel gebruikmakend van bestaande producten- en dienstencatalogi)

    • Indien ontbreken opstellen IPM-criteria

  • In kaart brengen van budgetten en kosten decentrale IPM teams:

    • Loonkosten (op basis van gegevens onder 2.)

    • Overzicht van budgetten gerelateerd aan de IPM-medewerker

  • Opleveren:

    • Overzichtsdocument met team- en medewerkersgegevens, inclusief kosten

    • Eerste interpretatie van ‘verborgen IPM-kosten’ die meekomen met centralisatie

    • Aanbeveling voor ontbrekende of twijfelgevallen

Context:
Binnen het programma IPMconnect wordt onderzocht hoe de huidige inrichting van centrale en decentrale IPM-onderdelen het beste heringericht kunnen worden. Een stap in dit traject is het verkrijgen van een volledig en betrouwbaar overzicht van alle decentrale IPM-teams binnen de organisatie. Deze informatie is nu verspreid, onvolledig en inconsistent aanwezig bij het kernteam en het organisatieonderdeel IPM. Het verkrijgen van dit overzicht vormt een essentiële basis voor besluitvorming over de inrichting van een gecentraliseerde IPM-functie.

Doel van de opdracht:
Het doel is om een feitelijke en gedetailleerde inventarisatie op te stellen van alle decentrale IPM-teams en -medewerkers binnen de organisatie, verspreid over circa 20 organisatieonderdelen. Deze inventarisatie moet inzicht geven in wie waar werkt, wat ze doen, tegen welke kosten en onder welke voorwaarden, zodat het programmateam een onderbouwd voorstel kan doen over mogelijke centralisatie.

Kandidaat omschrijving

  1. Je hebt MBO+/HBO werk- en denkniveau op HR-gebied.

  2. Je hebt werkervaring binnen gemeentelijke organisaties, bij voorkeur inzicht in het functioneren van (grote) gemeentelijke organisaties.

  3. Je geeft heldere en betrouwbare adviezen en je kunt heldere overzichten opstellen.

  4. Je kunt vriendelijk en met tact gesprekken voeren, interview vragen stellen en daaraan de juiste conclusies verbinden.

  5. Je werkt graag in teamverband samen.

  6. Je geeft duidelijk aan wanneer je iets niet weet en durft jouw collega’s om advies te vragen als je ergens niet uitkomt.

  7. Je bent zelfsturend, kan goed plannen en weet concreet resultaat neer te zetten.

  8. Je kunt functies in kaart brengen en aangeven of er sprake is van een IPM-functie op basis van voorbeelden en een producten- en dienstencatalogus.

  9. Je ontvangt instructies maar weet ook zelf een werkwijze te bedenken en te hanteren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur