Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
27 jan 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan word
Organisatie
De bestuurlijke inrichting van de gemeente Eemnes is gelijk aan die van een andere gemeente. Sinds 2008 werken de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren (de BEL-gemeenten) samen in een gemeenschappelijke regeling: de BEL Combinatie. De BEL Combinatie is de ambtelijke organisatie van de drie gemeenten en voert nagenoeg alle gemeentelijke werkzaamheden uit onder regie en in opdracht van de drie gemeentebesturen.
Wij zijn een dorp in de provincie Utrecht met ruim 9.000 inwoners. Van oorsprong is Eemnes een boerendorp en daarnaast wonen er veel forenzen. De oude kern is lintbebouwing, met karakteristieke boerderijen aan de Wakkerendijk en Meentweg. Ook de nieuwste wijk in de Zuidpolder is populair, met name bij jonge gezinnen. Mensen wonen graag in de gemoedelijke gemeente Eemnes, waar duurzaamheid, betrokkenheid en zelfstandigheid hoog in het vaandel staan.
Voor de Gemeente Eemnes zijn we op zoek naar een Bestuursadviseur;
Als bestuursadviseur ben je sparringpartner voor de gemeentesecretaris en rechterhand van het college. Als counterpart van de secretaris zorg je ervoor dat collegeleden zich kunnen focussen op hun bestuurlijke taken en sta je ze bij met raad en daad, zowel tactisch als operationeel. Jij bent de aangewezen persoon om mee te denken over strategische en maatschappelijke opgaven. Jouw rol vormt een belangrijke verbinding tussen het bestuur van Eemnes en de BEL Combinatie als uitvoerende ambtelijke organisatie. Je fungeert als spelverdeler tussen college, ambtelijke organisatie en de griffie. Daarmee draag je bij aan de kwaliteitsverbetering van het bestuurlijk besluitvormingsproces en aan de inhoud van de stukken. Je bewaakt de tijdigheid van de bestuurlijke afspraken en prioriteiten. Ook bewaak en signaleer je de samenhang en integraliteit binnen de afzonderlijke portefeuilles en het collegeprogramma. Dit doe je in nauwe samenwerking met de inhoudelijk deskundige collega’s uit de organisatie, waarbij je motiveert en inspireert. Hierin speel je een belangrijke rol in het vergroten van het strategisch vermogen van de organisatie. Je ondersteunt de gemeentesecretaris zowel inhoudelijk als procesmatig op de goede vervulling van haar rol als eerste adviseur van het college en als opdrachtgever aan de organisatie. Samen verbinden jullie politiek en praktijk met elkaar.
De werkzaamheden:
Kwaliteitsbewaking en toetsing college– en raadsstukken;
Voorbereiden en bewaken uitvoering Dienstverleningsovereenkomsten;
Externe oriëntatie en voorbereiding strategische overleggen portefeuillehouders (zoals regio Amersfoort en contactpersoon economische zaken);
Betrokkenheid bij het opstellen van politiek-bestuurlijk relevante (gevoelige) raadsstukken;
Bewaken voortgang collegeprogramma;
Beheer bestuurlijke planning college en raad;
Betrokkenheid/coördinatie toezeggingen en moties-amendementen raad;
Organisatie Ronde voor de raad (4 keer per jaar);
Bijdrage leveren aan zichtbaarheid wethouders in samenwerking met team communicatie.
Jij bent:
Een gedreven (young) professional en hebt je eerste werkervaring inmiddels opgedaan, bij voorkeur binnen de context van de (lokale) overheid en bent toe aan een volgende stap. Je hebt een duidelijke visie op de rol die de ambtelijke organisatie speelt en kan spelen om bestuurlijke ambities te realiseren. Daarnaast ben je als een vis in het water op het grensvlak tussen organisatie, de raad, de griffie, directie en het bestuur en bouwt in korte tijd een stevig netwerk op met de relevante personen binnen en buiten de organisatie. Als Bestuursadviseur ben je een verbinder, neem je initiatief en werk je graag samen en in teamverband maar je kunt daarnaast ook zelfstandig werken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuursadviseur of Raadsadviseur binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen ambtelijke organisatie(s) (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van raadsstukken (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het beheren van de bestuurlijke planning van college én raad (20 punten);
7. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon en werkverkeer en parkeerkosten (15 punten).
a. Een maximum uurtarief van €90,- (10 punten);
b. Een maximum uurtarief tussen €90,01 en €100,- (5 punten)
b. Een maximum uurtarief vanaf €120,01 (0 punten).
Competenties
- Bestuurlijke en organisatie sensitiviteit;
- Analytisch vermogen;
- Stressbestendig;
- Initiatiefrijk;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Proactief en flexibel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot donderdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 januari 2025 09.00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 januari 2025 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: de externe partij faciliteert hierin).
De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd.
De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.