thumbnail
thumbnail

Jurist Grondzaken

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2024

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

4 apr 2024

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 175 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Je bent een ervaren jurist grondzaken en hebt affiniteit met politiek-bestuurlijke belangen.

Daarnaast houd je je als jurist grondzaken bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de aankoop en verkoop van grond en vastgoed. Verder ben je verantwoordelijk voor de uitgifte in erfpacht en verlenging van erfpachtcontracten;

  • Je begeleidt de notariële afwikkeling van diverse aktes;

  • Adviseren over huurovereenkomsten;

  • Behandeling en advisering bij aanvragen koop/huur gemeentegrond (snippergroen-openbaar gebied – grondverkopen voor middenspanningsruimten e.d.);

  • Behandeling en advisering over verlenging en overname contracten, aangaan nieuwe contracten of opzegging contracten voor gemeentelijke panden-gronden;

  • Ondersteuning bij projecten en regelt grondtransacties;

  • Ondersteuning bij huurverhogingen gemeentelijke woningen en huuropzegging en nieuwe verhuur woning

  • Assisteren bij het verbeteren van het grondzaken proces; 

  • Overige diverse zaken die betrekking hebben op vastgoed, denk aan algemene vragen, advisering en bezwaren.

  • Adviseren van het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad over de bovenstaande werkzaamheden

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist grondzaken bij een (semi-) publieke organisatie;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Beschikbaar uiterlijk per 17 april 2024, voor ten minste 24 uur per week (30 punten);
4. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in juridische richting (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met onderhandelingen namens een gemeentelijke overheid met externe partijen zoals corporaties en ontwikkelaars (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de op het terrein van vastgoed, gebiedsontwikkeling of grondzaken (20 punten);

Competenties
-       Je bent flexibel, gedreven en gericht op een goed resultaat;
-       Je hebt goede contactuele eigenschappen en je kunt omgaan met tegenstellingen en werkdruk;
-       Je staat open voor praktische oplossingen en draagt bij aan het faciliteren daarvan.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk? Ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 april 2024 van 14.00u tot 16.00u. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Jurist Grondzaken die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.