HR adviseur

Zuid-Holland Bereikbaar

Voorzand 24, 2984 BH Ridderkerk, Nederland

Sluit over 18 dagen
95 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij bijdragen aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van Zuid-Holland? Ben jij een stevige HR-professional met visie en gevoel voor samenwerking? Dan ben jij de HR adviseur die wij zoeken! 

  • Je begeleidt werving- en selectietrajecten in samenwerking met Inkoop. 

  • Je adviseert over personele vraagstukken zoals capaciteitsmanagement, onboarding en organisatieontwikkeling. 

  • Je pakt het opbouwen van het functiehuis verder op (HR21).

  • Je optimaliseert HR-processen en maakt deze helder en toepasbaar (bv. werkinstructies). 

  • Je draagt actief bij aan projecten op het gebied van o.a. duurzame inzetbaarheid en organisatieontwikkeling. 

  • Je creëert draagvlak en werkt nauw samen met collega’s binnen Bedrijfsvoering. 

 Wat breng jij mee? 

  • Een afgeronde hbo-opleiding afgerond (bij voorkeur HRM of Bedrijfskunde). 

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-adviesrol. 

  • Kennis van arbeidsrecht, HR-beleid en relevante systemen (zoals AFAS en Office 365). 

  • Een proactieve houding, scherpe blik, goede pen en sterke communicatieve skills. 

  • Je bent sensitief, schakelt makkelijk en bent resultaatgericht. 

Wat krijg jij ervoor terug? 

  • Een veelzijdige opdracht waarin jij echt het verschil maakt. 

  • Een organisatie met maatschappelijke impact en veel ruimte voor eigen initiatief. 

  • De kans om te bouwen, te vernieuwen én je netwerk flink uit te breiden. 

  • Flexibel werken – deels thuis, deels op locatie in Delft of Rotterdam. 

 Goed om te weten

  • We verwachten naast je cv een korte motivatiebrief. 

  • De gevraagde inzet is 24-32 uur per week.  

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk en evt fee kosten)

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-adviesrol

  • Het maximum tarief is €95,--

  • Kandidaat heeft cv en motivatiebrief aangeleverd

Wensen en competenties

  • Mate van aantoonbare werkervaring met het vakgebied HR op tactisch/strategische niveau en de actuele ontwikkelingen daarbinnen binnen de overheid en/of het bedrijfsleven.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het oplossen van HR vraagstukken. (Bijvoorbeeld: verbeteren on en off boarden, opstellen beleid, verbeteren HR administratie opstellen werkinstructies, etc)

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig (samen)werken en is een verbindende
    schakel met andere teams of externe partijen. Je zoekt snel contact, verbindt en begrijpt
    verschillen in belangen.

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het gebruik van het ERP systeem AFAS

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met HR21

Competenties

Naast de gevraagde kennis en ervaring beschikt de kandidaat over onderstaande competenties.
Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Pro actief

  • Kritisch

  • Communicatief

  • Organisatie sensitief

  • Resultaatgerich

Organisatie en team

Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) is een uniek samenwerkingsverband van 8 publieke organisaties, waaronder het Rijk, provincie Zuid-Holland, gemeenten, Havenbedrijf en ProRail. Samen werken we aan betere bereikbaarheid en leefbaarheid in Zuid-Holland. Onze organisatie groeit, ontwikkelt en vernieuwt – en daar hebben we jouw HR-talent bij nodig. 

We zoeken een ervaren HR adviseur die het leuk vindt om mee te bouwen aan een complexe en bewegende organisatie. Iemand die niet bang is om in het onbekende te stappen, die energie krijgt van structuur aanbrengen, processen opzetten en dingen gewoon te gaan doen. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur