Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De Wmo afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met 30+ (externe) collega's verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega's van contractmanagement en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel.
Opdracht
Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) binnen het team toegang, wat momenteel al door een kleine 10 enthousiaste collega's wordt opgebouwd.
Binnen de gemeente Zoetermeer blijven we altijd in ontwikkeling om ons werk zo effectief mogelijk in te richten en hiermee de burger zo goed mogelijk te kunnen helpen. Daarom zijn wij binnen de unit Wmo een toegangsteam gestart. Dit team is verantwoordelijk voor het ontvangen, beoordelen en prioriteren van binnengekomen Wmo meldingen. Je bent niet alleen het eerste aanspreekpunt voor de inwoners, je houd ze waar nodig ook op de hoogte van de voortgang van hun aanvraag. Daarnaast bereid je dossiers voor, voor jouw collega consulenten en handel je zelf aanvragen af waar dat kan. Denk dan bijvoorbeeld aan herindicaties of verlengingen van voorzieningen. Voor dit team zijn wij op zoek naar ervaren Wmo consulenten die voldoende ervaring hebben om een accurate inschatting te kunnen maken van dossiers t.b.v. de triage. Daarnaast maken wij graag gebruik van jouw ervaring en zien we graag jouw input en meedenken in de groei en mogelijkheden van dit team en het eventueel begeleiden van (nieuwe) medewerkers binnen dit team.
Je bent een echte aanpakker, wat goed van pas komt gezien de hoeveelheid werk die er ligt. Je kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je hebt je werklast op orde, behoudt overzicht en kunt goed prioriteiten stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens van klanten vast in het CRM-systeem Suite.
Hoofdtaken:
- Aannemen, verwerken en categoriseren van Wmo aanvragen die binnenkomen via de verschillende routes,
- Contacten onderhouden met inwoners via verschillende kanalen (mail, telefonisch etc.)
- Bij enkelvoudige aanvragen een analyse maken van de mogelijkheden en beperkingen van cliënt om problemen zelf of met hulp van het eigen netwerk op te lossen. Daarbij rekening houden met medische, psychiatrische en psycho-sociale aspecten;
- Analyse maken of de problemen kunnen worden opgelost met algemene of collectieve voorzieningen;
- Opstellen van indicatierapporten en enkelvoudige beschikkingen;
- Bewaken voortgang procedures en levertijden;
- Professionele contacten onderhouden met cliënten die een beroep doen op Wmo voorzieningen;
- Onderhouden van contacten met leveranciers en (para)medische en (bouw)technische adviseurs.
Profiel
Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeter initiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie en mede inwerken van trainees of nieuwe collega's is een pré.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WMO consulent;
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WMO consulent binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met een vorm van toegang (zoals in de opdracht) binnen het sociaal domein, licht deze ervaring toe op een aparte pagina in het cv (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met GWS - Suite4Zorg (duidelijk benoemd in het cv) (20 punten);
7. Maximaal uurtarief van €80,- incl. reiskosten, fee Flextender en excl. BTW (10 punten);
8. Beschikbaarheid op vrijdagen (dit betreft geen feestdagen) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
De kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden, is een teamplayer, stressbestendig, heeft en houdt workload op orde;
Daarnaast beschikt degene over de volgende competenties:
- Daadkrachtig;
- Assertief;
- Neemt initiatief;
- Zelfstandigheid;
- Besluitvaardig;
- Klantgerichtheid;
- Inlevingsvermogen;
- Creativiteit;
- Verbindend;
- Analytisch;
- Flexibel;
- Resultaat gericht;
- Empathisch;
- Verbindend;
- Professioneel.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals:
3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 mei 2024 van 09:00 uur tot 15:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 mei 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 15 mei 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 17 mei 2024 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.