Adviseur Planning en Control – Programma Vluchtelingen - Cluster MO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
84 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht
Binnen het team Vluchtelingen zoeken we een stevige P&C adviseur. Dit team staat voor de volgende drie opgaven: Opvang Oekraïne, Opvang Asiel en de tijdelijke huisvesting van statushouders. Je bent in het team de spin in het web tussen de collega’s van beleid en uitvoering en de administratie. Doordat je continu contact hebt met elkaar weet je precies wat er in de opgaven speelt. Daardoor weet je hoe de administratie moet worden ingericht, stel je de complexe begroting op en rapporteer je regelmatig over de realisatie en prognoses. De complexe financiering maakt dat de verantwoording niet eenvoudig is. Maar door jouw analytisch vermogen los jij elke puzzel weer op.

Binnen deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor de volgende:

  • Je zorgt voor de begroting, overzichten van de financiële realisatie en prognoses,

  • Je volgt de ontwikkelingen op je werkterrein en op het beleidsterrein Vluchtelingen op de voet. Je kent de financiële regelingen goed en houdt deze goed bij.

  • Collega's met vragen kunnen bij jou terecht. Voor zowel het managementteam als andere teamleden ben je een deskundige gesprekspartner.

  • Je zorgt voor een nagenoeg perfecte verantwoording richting onze partners.

  • Je deelt je informatie en bevindingen met betrokken collega’s en de adviseurs van de directie Financiën en de directie business control.

  • Je doet voorstellen tot verbetering.

  • Je ondersteunt collega’s bij het uitvoeren van het uniform bestelproces en springt waar mogelijk bij.

Kandidaat omschrijving
Jij bent van het geld, overzicht, inzicht en structuur. Jij wordt blij van financiën die naadloos op de werkelijkheid passen. Je bent een gedreven financieel adviseur die nauw samenwerkt met de collega’s in het beleidsveld. Je kent de opgaven van het team op je duimpje en zorgt dat de begroting, prognoses en de administratie daarop aansluiten. Daarom kunnen we je spreekwoordelijk uit je bed halen voor complexe financiële puzzels.

Eisen

  1. Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting bedrijfseconomie/bedrijfskunde of soortgelijk.

  2. Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als financial controller.

  3. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als financial controller/adviseur in een gemeentelijke organisatie,

  4. Je hebt aantoonbaar kennis en ervaring in MS Excel op gevorderd niveau.

  5. Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met BI tools.

  6. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met Oracle Cloud/Oracle EBS.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als financial controller/adviseur bij een gemeentelijke organisatie.

  2. Je hebt financiële werkervaring in een omgeving van opvang vluchtelingen/ nieuwkomers bij een gemeentelijke organisatie.

  3. Je hebt werkervaring met en bent een gevorderd gebruiker van MS Power BI.

Competenties
We zijn op zoek naar een enthousiaste collega bij wiens vingers gaan jeuken van zowel de financiën als de opgaven van het team. Je bent daarin resultaatgericht zodat je tijdig de juiste overzichten weet te maken en adviezen kan geven. Doordat je omgevingsbewust bent, heb je ook veel interesse in de taken van het team en kan je de opgaven in begrotingen en prognoses vertalen. Omdat de opgaven met veel, zowel externe als interne, partners gedaan wordt, zit goed samenwerken in je bloed. Vanzelfsprekend werk je zeer integer en nauwkeurig en help je ons team en de opgaven met je oplossingsgerichte aanpak.

Organisatie en team

Organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken. Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling stimuleert maximale ontplooiing van talent in een gezond lichaam. Daarbij gaan we uit van de kracht van de Rotterdammers, ook als zij niet op eigen benen kunnen staan. Het streven is dat iedereen zijn talent ontwikkelt, leert en/of werkt, maatschappelijk actief is als leren of werken niet kan en zorgt voor de eigen gezondheid. Sport, cultuur, onderwijs en basale zorg dragen daaraan bij. We bieden lichte ondersteuning als de omgeving die niet kan bieden. Of intensieve ondersteuning waar echt noodzakelijk. Dat doen we in opdracht van het college en wijkraden en samen met maatschappelijke partners.

Team Vluchtelingen
Het programma Vluchtelingen verzorgt drie opgaven: Opvang Asiel, Opvang Oekraïense vluchtelingen en de tijdelijke huisvesting van statushouders. Veel Oekraïense vluchtelingen zoeken onderdak in Europa, zo ook in Nederland. De gemeente Rotterdam vangt zo’n 2.000 Oekraïense vluchtelingen en 500 asielzoekers op en we huisvesten ruim 1500 statushouders in tijdelijke huisvesting. Samen met collega’s en afdelingen van vrijwel alle onderdelen van de gemeente, zorgen we ervoor dat deze opgaven succesvol worden uitgevoerd. Voor dit programma zoeken wij een senior Contractbeheerder.

Gespreksinformatie

Procedure
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 4 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er ook vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is (minimaal 2 dagen per week) vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Het Timmerhuis.

  • Data voor verificatiegesprek:  
    In week 29 en 30

  • Tariefrange:  
    €71,- - €84,-

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur