Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Adviseur

Wijk bij Duurstede

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 - 36 uur Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36 uur

Publicatiedatum:

12 mei 2022

Organisatie
De gemeente Wijk bij Duurstede is met bijna 24.000 inwoners een kleinere gemeente maar we zijn ‘groot genoeg om klein te blijven’. Dat betekent ook keuzes maken. We doen niet alles, maar kiezen vooral bewust voor wat we wél doen. En we doen het samen. Met elkaar, in teams, in projecten, met ons bestuur en met collega’s in de regio. We doen ons werk in het midden van en mét de Wijkse samenleving. Er wordt ruimte gecreëerd voor meer verantwoordelijkheid en eigen initiatief. We zijn een ambitieuze informele organisatie met 140 professionele en betrokken medewerkers die volop kansen biedt om jouw kwaliteiten en talenten te benutten en ontwikkelen. Nieuwsgierig geworden? Meer info vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl en www.wijkbijduurstede.nl

Team Advies en Ondersteuning
Het team Advies en Ondersteuning (24 medewerkers) heeft een nauwe betrokkenheid met het bestuur, hetzij vanuit inhoudelijke advisering, maar ook als het gaat om representatieve taken. Het team wordt gekenmerkt door een diversiteit aan disciplines variërend van dagelijkse uitvoering tot strategische advisering. Binnen het team zijn de bestuursadviseurs, de juridisch adviseurs en communicatie gepositioneerd. Daarnaast maken het bestuurssecretariaat, kabinet én de facilitaire medewerkers deel uit van dit team.

  • Je adviseert veelal naar aanleiding van vragen, maar zo nodig ook ongevraagd over juridische aangelegenheden op voornamelijk de volgende rechtsgebieden: Algemene wet bestuursrecht, Gemeenterecht, Omgevingsrecht, inclusief handhaving, Verkeer, Subsidies, APV en andere verordeningen, Wet maatschappelijke ondersteuning, Staatssteun, Verordeningen en beleidsregels, Overeenkomsten en huurrecht. Het sociaal domein en in het bijzonder de participatiewet zijn regionaal georganiseerd en behoren niet tot jouw werkgebied.
  • Belangrijke uitgangspunten zijn de bevordering van kwaliteitszorg en risicobeperkend werken. Daarnaast controleer en rapporteer je over de uitvoering van deze adviezen.
  • Je beoordeelt bezwaar- en beroepschriften op inhoud en juridische acceptatie en stelt beroeps- en verweerschriften op.
  • Je voert het secretariaat van de commissie bezwaar- en beroepschriften. Daar hoort ook het opstellen van commissieadviezen bij.
  • Adviseert over en draagt bij aan de implementatie van nieuwe regelgeving, niet specifiek een functionele afdeling betreffende. 
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in rechterlijke procedures.

Wie zoeken wij

  • Hbo werk- en denkniveau of in bezit van een relevant juridisch HBO diploma
  • Ruime ervaring met juridische procedures en werkzaamheden
  • Werkervaring bij de overheid is gewenst
  • Bekendheid met de AVG is een pré
  • Je maakt makkelijk verbinding met andere collega’s/teams en ze weten je snel te vinden als vraagbaak

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeentelijke instelling. (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met advisering op basis van de Algemene wet bestuursrecht (20 punten);
6. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met bezwaar- en beroepsprocedures (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • je bent een prettige gesprekspartner;
  • je bent communicatief vaardig in geschrift en taal;
  • je bent accuraat, integer en stressbestendig;
  • je bijt je graag ergens in vast;
  • je ziet snel welke belangen in het geding dreigen te komen;
  • je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 mei 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 mei 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 17 mei 2022, 9.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 18 mei 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 19 mei 2022, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.