Teammanager Sociaal Domein Beleid

Gemeente Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120 28 tot 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28 tot 32

Publicatiedatum:

16 okt 2024

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Wijdemeren gaat met ingang van 1 januari 2027 fuseren met Hilversum. In de aanloop daarnaar toe zal de ambtelijke organisatie gaan integreren met de ambtelijke organisatie van Hilversum.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren interim-teammanager die graag uitdagingen aangaat en het vermogen heeft om een team op te leiden en te begeleiden. Je zult de afdeling actief voorbereiden op de aanstaande fusie met Hilversum, waarbij je de beleidsmedewerkers ondersteunt en ervoor zorgt dat zij in hun kracht staan en klaar zijn om succesvol samen te werken met Hilversum. Als interim-manager neem je het team mee in de veranderingen die de fusie met zich meebrengt. Je bent in staat om inhoudelijk mee te draaien in (strategische) advisering binnen het brede sociaal domein en neemt hierbij bestaande beleidslijnen als uitgangspunt. Alleen nieuwe, wettelijk verplichte taken worden – in samenspraak met Hilversum – omgezet in nieuw beleid. Verder ben je niet bang om zelf de handen uit de mouwen te steken wanneer dat nodig is om snel in te spelen op urgente zaken.

Het beleidsteam bestaat uit 16 medewerkers vanuit het Sociaal Domein. Het team valt binnen de afdeling Inwoners.

Je belangrijkste taken:

  • Je neemt de medewerkers in jouw team mee in de veranderingen binnen het team zelf en binnen de organisatie als geheel;

  • Je zorgt ervoor dat je medewerkers taakverantwoordelijk én in ontwikkeling zijn. Daarbij zorg je voor de juiste randvoorwaarden en faciliteer én stimuleer je jouw medewerkers;

  • Je bent als integraal manager verantwoordelijk voor de P-taken, de P&C-cyclus van het team en je houdt overzicht over de financiën en de processen;

  • Je zoekt continue naar mogelijkheden om kwaliteit, doelmatigheid en samenwerking te verbeteren;

  • Je coördineert de bestuurlijke processen, bewaakt de kwaliteit van beleidsstukken;

  • Je zorgt dat de (project)doelstellingen van het team worden gerealiseerd en afspraken worden nagekomen;

  • Je kunt ook beleidsonderwerpen van een strategisch advies voorzien en levert zo nodig een uitvoerende bijdrage aan de onderwerpen die daarom vragen;

  • Je draagt zorg voor een goede samenwerking met onder andere het team Sociaal Domein Uitvoering.

Hoe doe je dat?

  • Voor je medewerkers ben je een coach, die inspireert vanuit een aansprekende teamvisie en deze vertaalt in concrete en heldere stappen. De medewerkers ondersteun je door focus aan te brengen, een spiegel voor te houden als dat nodig is en door vertrouwen te geven.

  • Je hebt zicht op wat er moet gebeuren op team- en individueel niveau, brengt scherpte als het gaat om het leveren van resultaten en helpt bij het bieden van kracht en tegenkracht op de momenten dat het spannend wordt. Je staat en gaat voor ambitieuze teamdoelstellingen en zorgt voor optimale samenwerking binnen en buiten de teams door te verbinden. Waar nodig werk je mee aan inhoudelijke vraagstukken.

  • De positieve, energieke vibe die om jou heen hangt stimuleert de benodigde professionele en persoonlijke ontwikkeling van je mensen. Daarbij vind je het heerlijk om regelmatig zelf je mouwen op te stropen voor projecten of andersoortige (beleids)adviezen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen het Sociaal Domein in een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van (strategische) beleidsadvisering in het Sociaal Domein in de afgelopen 6 jaar;
6. De kandidaat is bereid om in ieder geval drie dagen per week fysiek aanwezig te zijn op locatie.

Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als integraal manager/ teammanager in het vakgebied Sociaal Domein in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (strategisch) beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met veranderopgaves binnen de bedrijfsvoering (benoem een duidelijk voorbeeld in het cv) (15 punten);
10. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor 28 tot 32 uur per week (25 punten). 

Competenties

  • Je bent proactief, analytisch en weet met creatieve oplossingen te komen als het op werkverdeling/taakstellingen aankomt;

  • Je werkt graag mee in de (strategische) beleidsadvisering;

  • Je hebt een visie op het Sociaal Domein en de rol van gemeenten;

  • Bij alles wat je doet heb je een scherp oog voor de organisatie in zijn geheel;

  • Verder kun je gemakkelijk en helder communiceren, zowel mondeling als op papier en je pakt zaken zelfstandig op;

  • Je hebt een flexibele opstelling waarbij je denkt in oplossingen en kansen en bereid bent verder te kijken dan het eigen werkterrein.

  • Samenwerken binnen het team en met andere teams binnen de organisatie vind je heel belangrijk, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit;

  • Voor informatie kijk je verder dan je eigen gemeentegrens.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 29 oktober en eventueel op donderdag 31 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.