Organisatie
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Omschrijving van de opdracht
De jeugdconsulenten werken binnen het team Jeugd en Regie van de afdeling Sociaal Domein. De directe aansturing vindt plaats door de Adviseurs Kwaliteit. Het gaat enerzijds om het wegwerken van achterstanden, anderzijds is er meer capaciteit nodig vanwege de gestegen complexiteit.
Je werkt samen met 14 andere jeugdconsulenten in het team. Er zijn 2 fte gedragsdeskundigen aanwezig voor de inhoudelijke ondersteuning.
We zijn op zoek naar ervaren jeugdconsulenten die zelfstandig kunnen werken. Het werk behelst het afhandelen van aanvragen voor jeugdhulp. Vragen komen voornamelijk van ouders en jeugdigen, maar ook van scholen, huisarts en jeugdhulpaanbieders. Wij starten een onderzoek altijd met een huisbezoek.
Taken:
Het afhandelen van aanvragen voor jeugdhulp. Dit houdt in het doen van onderzoek naar de jeugdige, ouders, school en netwerk.
Het afleggen van een huisbezoek.
Rapporteren en zorgdragen dat er passende hulp wordt ingezet.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
Minimaal de helft van de werktijd per week fysiek aanwezig op kantoor;
Aantoonbare werkervaring met het werken met de Suite4Jeugd (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
Aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Kandidaat is aantoonbaar woonachting binnen een straal van 60 kilometer van Hilversum (Benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het sociaal domein (30 punten);
Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer (20 punten).
Competenties & kenmerken
Je bent communicatief vaardig en kunt helder advies uitbrengen;
Je bent een teamspeler, resultaatgericht en kunt goed samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in 9 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).