Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland
Begindatum:
1 dec 2023Einddatum:
1 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 nov 2023Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financieel adviseur in het fysiek domein. De gemeente is voor 2023 onder preventief toezicht geplaatst van de provincie Noord-Holland maar heeft wel voor 2024-2027 een reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting gemaakt op basis van een financieel herstelplan. De gemeenteraad heeft onlangs besloten om te komen tot een bestuurlijke fusie en gaat de komende periode op zoek naar een fusiepartner. Naast de (reguliere) dagelijkse advisering van de teams in het fysiek domein wordt van de adviseur ook verwacht dat hij/zij, waar nodig, een actieve bijdrage levert in het fusieproces.
Werkzaamheden:
Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
Coördineert het jaarrekeningtraject en najaarsnota;
Adviseert over vraagstukken binnen het fysiek domein;
Voert periodiek budgetgesprekken;
Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 127,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur bij een gemeente;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van het jaarrekeningtraject binnen een gemeente.
Gunningscriteria (weging)
6. Een afgeronde hbo opleiding Assurantiën (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
8. Aantoonbare kennis van gemeentefinanciën / BBV opgedaan door aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar en/of een afgeronde opleiding/cursus (benoem dit duidelijk in het CV) (30 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 28 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.