Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland
Begindatum:
1 dec 2023Einddatum:
1 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 nov 2023Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financial controller. De gemeente is voor 2023 onder preventief toezicht geplaatst van de provincie Noord-Holland, maar heeft wel voor 2024-2027 een reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting gemaakt op basis van een financieel herstelplan. De gemeenteraad heeft onlangs besloten om te komen tot een bestuurlijke fusie en gaat de komende periode op zoek naar een fusiepartner.
Werkzaamheden:
Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
Opstellen gecombineerde rapportages in Excel, zoals auditfiles voor de diverse planning en control producten;
Cognos rapportages opstellen en optimaliseren;
Voorstellen doen voor het optimaliseren van werkprocessen (IV3, aansluiting sub- met financiële administratie etc.)
Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 112,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van Cognos reportages binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging)
7. Afgeronde opleiding bedrijfsadministratie op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën / BBV in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het CV) (25 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeente (15 punten).
Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op woensdag 29 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden dinsdag 21 november 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 22 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 23 november 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.