Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
27 mei 2025Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?
Wij zijn tijdelijk op zoek naar een manager projectbeheersing. Als manager projectbeheersing ga je samenwerken binnen de vakgroep Plannen en Projecten Waterveiligheid. Dit team (ca. 30 personen) bestaat uit projectmanagers, technisch managers, omgevingsmanagers, contractmanagers, managers projectbeheersing, projectmedewerkers, ontwerpcoördinatoren, tekenaars, bestekschrijvers en toezichthouders.
Je komt te werken in het hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) wat onderdeel is van de opgave dijken en keringen. Samen met een IPM-team werk je in twee projecten in de verkenning, planuitwerking en/of realisatiefase van onze HWBP-projecten.
Verantwoordelijkheden
Als manager projectbeheersing:
ben je verantwoordelijk voor de inrichting en integrale beheersing van de verschillende projectaspecten in de planuitwerking en voorbereiding van de realisatiefase. Dit zijn financiën, planning, scope, kwaliteit, informatie, risico’s, procesbewaking en de doelstellingen binnen het project.
adviseer je over alle projectaspecten, maak je in- en externe voortgangsrapportages en rapporteer je rechtstreeks aan de projectmanager en concern control.
stuur je binnen het team projectbeheersing de interne en externe specialisten aan die jou ondersteunen op het gebied van risico’s, planning en financiën.
stem je af met je counterpart van het HWBP, zodat (blijvend) aan de subsidievoorwaarden wordt voldaan.
vervul je een pro actieve en verbindende rol binnen de projectteams uit het programma dijkversterking van het waterschap.
ben je een sparringpartner voor de managers projectbeheersing binnen het waterschap en doe je verbetervoorstellen om de projectbeheersing binnen het waterschap verder te professionaliseren.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot 30 juni 2026 voor (gemiddeld) 24 - 36 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
De gesprekken zijn op vrijdagochtend 13 juni 2025.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
De aangeboden kandidaat is minimaal in het bezit van een met succes afgeronde hbo opleiding. Dit wordt tijdens de selectieprocedure getoetst.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met integrale projectbeheersing. Dit wordt tijdens de selectieprocedure getoetst.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het werken in een integraal projectmanagement team (IPM). Dit wordt tijdens de selectieprocedure getoetst.
Wensen
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij waterschappen met HWBP-projecten in de planuitwerkingsfase en realisatiefase, bij voorkeur in het noorden van het land.
25 %
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met projecten die uitgevoerd worden met (HWBP-) subsidie.
15 %
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het schrijven van overzichtelijke rapportages, met het geven van actueel inzicht in de projectkosten en met het opstellen en beoordelen van de (SSK-)ramingen.
15 %
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met (PPI) (project)planningen, RISMAN en het opstellen/actueel houden van het projectrisicodossier.
15 %
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het borgen van de interne projectkwaliteit.
15 %
De aangeboden kandidaat is bereid om op donderdagen in Leeuwarden, dan wel in Heerenveen, aanwezig te zijn voor IPM-overleggen.
15 %
Aanvullende informatie
Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.
De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.