Projectleider Implementatie RI&E

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
95 16 Friesland

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Opdracht omschrijving
Recent is de risico inventarisatie en evaluatie (RI&E) binnen de gemeente Heerenveen opnieuw uitgevoerd. Op basis van de opgeleverde rapportage met bevindingen moet een plan van aanpak worden gemaakt. De in het plan van aanpak geformuleerde risico’s moeten worden vertaald naar acties en met de juiste prioriteit worden uitgevoerd. Het streven is voor eind dit jaar de hoog risico acties te realiseren. 

Als projectleider implementatie RI&E ben je verantwoordelijk voor het vertalen van de bevindingen van de RI&E rapportage naar een plan van aanpak. Samen met stakeholders in de organisatie zorg je dat acties met de juiste prioriteit opgepakt worden. Vanuit je rol van projectleider neem je de regie. Je bent adviserend naar leidinggevenden. Je werkt nauw samen met de adviseur arbo binnen het team HR&O. 

Je bent deskundig op het vakgebied Arbo in het algemeen en met (implementatie van) RI&E in het bijzonder. Je hebt aantoonbare werkervaring in de rol van projectleider. 

Verantwoordelijkheden

  • Je stelt een plan van aanpak op basis van de bevindingen van de RI&E rapportage;

  • Je stemt het plan van aanpak af met de OR zodat de OR hierop instemming kan geven;

  • Je actualiseert de actiepunten uit de RI&E samen met verantwoordelijken uit de organisatie,

  • Je voert regie op uitvoer van deze actiepunten en je pakt een aantal actiepunten zo nodig ook zelf actief op;

  • Je stemt de aanpak en voortgang actiepunten uit de RI&E af met de OR;

  • Je zorgt dat acties met de juiste prioriteiten worden opgepakt zodanig dat de hoog risico acties eind dit jaar zijn geïmplementeerd.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 23 juni 2025 tot en met 1 november 2025 voor 16. uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De gesprekken staan gepland in de middag van 12 juni, wij vragen je hier rekening mee te houden.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. Je voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met implementatie van RI&E.

  3. Je hebt aantoonbare ervaring als projectleider.

  4. Je beschikt over een HBO opleiding mbt arbo(management)

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 75 %
Gewicht van prijs: 25 %

Wensen

  1. Vijf jaar ervaring in de functie van arbo en preventie adviseur
    50 %

  2. Ervaring met arbo en preventie binnen een gemeentelijke organisatie
    50 %

Competenties
Te toetsen in interviewfase:

  • Samenwerken

  • Adviesvaardigheid

  • Projectmatig werken

  • Klantgerichtheid

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur