Begindatum:
16 jun 2025Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
16 - 20Publicatiedatum:
28 mei 2025Over de organisatie
Dantumadiel is een dynamische en compacte organisatie. Collega’s van verschillende teams werken veel samen en er zijn korte lijntjes. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en werkt aan diverse en uitdagende projecten. We trekken op met andere gemeenten, de provincie en andere partijen om onze doelen te bereiken. We zorgen voor elkaar en kunnen op elkaar rekenen. We geloven in de kracht en het talent van onze medewerkers, van jonge starters tot ervaren professionals. We willen jong talent de kans geven om zich te ontwikkelen. Als een jonge, ambitieuze organisatie bieden we veel ruimte om te groeien en anderen te helpen in hun ontwikkeling.
Onze kernwaarden:
We geloven in de kracht van onze mensen. Door onszelf te zijn komen we tot de beste samenwerking en prestaties.
We zijn ondernemend, tonen lef in ons werk en streven naar resultaat.
We nemen verantwoordelijkheid en zetten graag een stapje extra. Daarbij hebben we niet alleen oog voor ons eigen takenpakket. Samen zijn we Dantumadiel!
Over Dantumadiel
Dantumadiel is een levendige plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân. Er wonen 19.000 eigenzinnige, authentieke mensen in 11 dorpen. De gemeente heeft weidse vergezichten en unieke natuur. We willen dat onze inwoners gelukkig zijn in hun omgeving. Samen met inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.
Opdracht omschrijving
Als opgavetrekker wonen draag je bij aan de groei van de gemeenten die onderdeel zijn van ANNO, namelijk Dantumadiel, Achtkarspelen, Tytsjerksteradiel en Noardeast-Fryslân. Samen met een bevlogen team werk je in ANNO-verband met de bestuurlijk opgavetrekker wonen en een team van beleidsadviseurs wonen van de deelnemende gemeenten. Hiermee bevorder je de regionale samenwerking en draag je er zorg voor dat we als regio in kunnen spelen op kansen op het beleidsterrein van wonen.
Jij gaat:
adviseren van ambtelijke organisatie en bestuur op het gebied van verschillende onderwerpen en thema’s gerelateerd aan regionale samenwerkingen, met als aandachtsgebieden wonen;
deelnemen aan overleggremia ANNO. Hier vervul je de rol van trekker voor het onderwerp wonen;
eerste aanspreekpunt ANNO voor de interne organisatie. Adviseren van collega’s over kansen en risico’s;
verbinding leggen met collega’s van andere gemeenten om actuele thema’s en onderwerpen door te kunnen vertalen naar de situatie van Dantumadiel;
ondersteunen van directie en bestuur bij regionale overleggen. Deze bijeenkomsten voorbereiden.
inhoudelijk adviseren op ANNO-wonen dossiers;
stimuleren van en invulling geven aan de regionale samenwerking op het gebied van wonen;
zorgen dat binnen de ANNO-opgaven de inbreng van de eigen partner is geborgd.
Jij hebt:
minimaal 3 jaar ervaring als opgavetrekker wonen of vergelijkbaar;
kennis van beleidsterrein wonen;
ervaring bij een gemeentelijke organisatie;
een goed ontwikkelde bestuurlijke/politieke sensitiviteit;
HBO werk- en denk niveau;
Een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 16 juni 2025 tot en met 31 september 2025 voor 16-20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel drie keer worden verlengd met drie maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Minimaal 3 jaar ervaring als opgavetrekker binnen een gemeentelijke organisatie of vergelijkbare functie
Relevante HBO- opleiding
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 40 %
Gewicht van prijs: 60 %
Wensen
Voorkeur voor 20 uur beschikbaarheid
40 %
Minimaal 5- jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie
30 %
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
30 %
Competenties
Te toetsen in interviewfase:
Politieke sensitiviteit
Communicatief sterk
Leiderschap
Teammanagement
Prioriteren