Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland
Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.
Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken).
Team JIG
Het team Juridische Zaken, Inkoop en Gegevensbescherming (JIG) bestaat uit circa 35 medewerkers en is verantwoordelijk voor advisering aan alle gelederen van de organisatie. Dit gebeurt door het geven van eerste en tweedelijns advies, het beheren van de verzekeringsportefeuille en het afhandelen van schademeldingen en aansprakelijkstellingen. Ook de commissie bezwaarschriften van de gemeente Westland en de ondersteuning hiervan (zowel procesmatig als inhoudelijk) vallen onder dit team.
Opdracht
Een adviesbureau heeft geïnventariseerd welke stappen de gemeente moet nemen om de Wet open overheid (Woo) goed te implementeren en daarvoor een adviesrapport opgesteld. Op basis van dit advies stelt een projectleider een plan van aanpak op en rolt dit uit binnen de organisatie. Jij ondersteunt de projectleider bij deze werkzaamheden. Je bent betrokken bij het oprichten van het Woo-bureau, speelt een belangrijke ondersteunende rol bij het optimaliseren van het proces voor passieve openbaarmaking en de voorbereiding voor de actieve digitale openbaarmaking. Je ondersteunt de projectleider bij het aansturen van het implementatieteam en ondersteunt de werkvelden bij het inzichtelijk maken en realiseren van aanpassingen in hun organisatie, werkprocessen, (informatie) systemen. Ook help je bij het creëren van bewustwording onder medewerkers om (actieve) openbaarmaking tijdig mogelijk te maken.
Resultaten
We verwachten dat je als projectondersteuner een aantal concrete opbouw- en inrichtingswerkzaamheden afrondt:
1. Het ondersteunen van de projectleider bij het oprichten van het Woo-bureau;
2. Ondersteuning bij het optimaliseren van het proces voor passieve openbaarmaking;
3. Ondersteuning bij de voorbereidende werkzaamheden voor actieve openbaarmaking vanaf 2023.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal €83,20 (schaal 10) exclusief BTW, inclusief Flextender Fee en reiskosten woon-werk;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van projectondersteuner (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met veranderprocessen (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van informatiemanagement (25 punten).
Competenties
Communicatief ben je sterk onderlegd, zowel mondeling als schriftelijk;
Je kunt zowel zelfstandig als in een team goed uit de voeten;
Je kunt je bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving;
Je bent creatief en hebt ervaring met visualisatie van processen, overzichten etc;
Een proactieve, energieke en nieuwsgierige werkhouding;
Je houdt ervan om aan te pakken en hebt lef.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma. t/m vr, in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 juni 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 juni 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.