Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
11 jul 2025Als senior jurist ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitwerken van zeer ingewikkelde en gecompliceerde juridische adviezen. Je bent in staat om complexe adviezen helder te bespreken en beschrijven voor bestuurders en ambtenaren.Jij houdt je hoofd koel bij alle vragen die op je afkomen, of ze nu vanuit het bestuur of vanuit de organisatie komen, en je voorziet ons van antwoorden die zowel juridisch juist, als praktisch werkbaar zijn. Je deinst er niet voor terug om daarbij een duidelijk standpunt in te nemen en weet je antwoorden bovendien in heldere, voor de ontvanger begrijpelijke taal te formuleren.We zoeken een gemeentejurist met veel kennis van het privaatrecht en aanbestedingswet.
Hoofdtaken:
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Juristen van het team juridische zaken werken voor de ambtelijke organisatie en het bestuur van de gemeente Zoetermeer. Binnen het team worden gemeente brede onderwerpen behandeld. De juristen van dit team beschikken over een helikopterblik en pragmatisch vermogen. Ze adviseren het college van burgemeester en wethouders als ambtenaren binnen de organisatie. De onderwerpen zijn zeer divers op het gebied van privaatrecht maar ook bestuursrecht b.v. overeenkomsten, advies in aanbestedingsprocedures, subsidies, Woo, samenwerkingsverbanden etc. Het huidige team bestaat uit senior-juristen, secretarissen commissie bezwaarschriften en klacht/Woo-coordinatoren. Op dinsdag werkt het gehele team op kantoor.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag