Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Jurist Privaat/Aanbestedingsrecht

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior jurist ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitwerken van zeer ingewikkelde en gecompliceerde juridische adviezen. Je bent in staat om complexe adviezen helder te bespreken en beschrijven voor bestuurders en ambtenaren.Jij houdt je hoofd koel bij alle vragen die op je afkomen, of ze nu vanuit het bestuur of vanuit de organisatie komen, en je voorziet ons van antwoorden die zowel juridisch juist, als praktisch werkbaar zijn. Je deinst er niet voor terug om daarbij een duidelijk standpunt in te nemen en weet je antwoorden bovendien in heldere, voor de ontvanger begrijpelijke taal te formuleren.We zoeken een gemeentejurist met veel kennis van het privaatrecht en aanbestedingswet.

Hoofdtaken:

  • Adviseert over diverse privaatrechtelijke aangelegenheden;
  • Adviseert op het gebied van aanbestedingsrecht;
  • Adviseert op het gebied van contractenrecht;
  • Adviseert omtrent algemeen bestuurlijke aangelegenheden;
  • Is concern brede vraagbaak voor juridische vraagstukken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  • Een afgeronde opleiding rechten op WO bachelor/ master niveau;
  • Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van aanbestedingsrecht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist/ juridisch adviseur binnen een gemeentelijke instelling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist/ juridisch adviseur op het gebied van privaatrecht (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist/ juridisch adviseur op het gebied van contractenrecht (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist/ juridisch adviseur op het gebied van aanbestedingsrecht (25 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist/ juridisch adviseur op het gebied van bestuursrecht/gemeenterecht (10 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist/ juridisch adviseur in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente (15 punten);
  • Aantoonbare kennis van of ervaring met klachtafhandeling/Mediation opgedaan d.m.v. relevante werkervaring en/of een cursus (10 punten).

Competenties

  • Helicopterview;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht;
  • Organisatiesensitief.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Juristen van het team juridische zaken werken voor de ambtelijke organisatie en het bestuur van de gemeente Zoetermeer. Binnen het team worden gemeente brede onderwerpen behandeld. De juristen van dit team beschikken over een helikopterblik en pragmatisch vermogen. Ze adviseren het college van burgemeester en wethouders als ambtenaren binnen de organisatie. De onderwerpen zijn zeer divers op het gebied van privaatrecht maar ook bestuursrecht b.v. overeenkomsten, advies in aanbestedingsprocedures, subsidies, Woo, samenwerkingsverbanden etc. Het huidige team bestaat uit senior-juristen, secretarissen commissie bezwaarschriften en klacht/Woo-coordinatoren. Op dinsdag werkt het gehele team op kantoor.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur